English language assessment in pre-school education
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
There has recently been a huge debate about the need to assess Young Language
Learners and there is also an active debate about the introduction of English in early
stages. Despite the fact that there are many controversial opinions on these topics, they
are very important in the current education systems, even more in Pre-school education.
This project aims to analyse teachers’ opinions and methods when assessing young
learners and for this reason, the concerns and beliefs of three Slovene and four Catalan
teachers about assessment will be analysed. The analysis will consider teachers’
answers to the interviews, as well as some observations carried out in different
preschools. The results of the study on different topics, such as teachers’ beliefs and
concerns, tools used for assessing Young Language Learners and the way that teachers
share assessment results with families will be discussed in this paper.
Recentment s'ha realitzat un gran debat sobre la necessitat d'avaluar els joves
aprenents de llengua i també hi ha un actiu debat sobre la introducció de l'anglès en les
primeres etapes. Malgrat que hi ha moltes opinions controvertides sobre aquests temes,
són molt importants en els sistemes educatius actuals, sobretot en l’etapa d’Educació
Infantil. Aquest projecte pretén analitzar les opinions i els mètodes que els mestres
utilitzen a l'hora d’avaluar els joves aprenents de llengua i, per aquest motiu,
s'analitzaran les inquietuds i creences de tres mestres eslovenes i quatre catalanes
sobre l’avaluació. L'anàlisi considerarà les respostes de les mestres a les entrevistes,
així com algunes observacions realitzades en diferents escoles i llars d’infants. Els
resultats de l'estudi sobre diferents temes com ara les creences i inquietuds dels
professors, les eines utilitzades per avaluar els joves aprenents de llengua i la forma en
què els mestres comparteixen els resultats de l’avaluació amb les famílies es tractaran
al llarg d’aquest document.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Llenguatge i llengües -- Adquisició
Anglès -- Educació primària
Pages
93 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/