The importance of phonological awareness in english as a foreign language very young learners : a study with 5-year-old Catalan speakers
Author
Other authors
Publication date
2018Abstract
Phonological awareness (PA) is considered to be key in the acquisition of pronunciation and
the development of other abilities in language learning. However, not much research has been
done to determine its importance in the acquisition of English as a Foreign Language in very
young learners. The aim of this research is to measure the level of phonological awareness
of 5-year-old Catalan learners of EFL, through a PA test designed taking into account the
participants characteristics. Furthermore, an analysis of the Catalan education legislation was
done and, using this analysis and the PA test results; a focus group was carried out with
professionals of education (2 Preschool teachers and an English teacher) in order to discuss
and determine the importance and role of PA for EFL very young learners. The results of this
study show that the PA level of the participants is average probably due to a lack of instruction
and that in order to achieve better results in phonological awareness and smoothen the
introduction of the written language, PA should be introduced as a basis of the EFL teaching
program in Preschool education in Catalonia.
La consciència fonològica (CF) és considerada clau en l’adquisició de la pronunciació i el
desenvolupament d’altres habilitats en l’aprenentatge d’una llengua. Tot i això, s’ha fet poca
recerca per tal de determinar la importància que té en l’adquisició de l’anglès com a llengua
estrangera en infants. L’objectiu d’aquesta recerca és mesurar el nivell de CF d’infants
catalans de 5 anys que estan aprenent l’anglès com a segona llengua, a través d’un test de
CF dissenyat tenint en compte les característiques dels participants. A més a més, es va
realitzar un anàlisi de la legislació educativa catalana i, utilitzant aquest anàlisi i els resultats
de la prova de CF, es va dur a terme un focus group amb professionals de l’educació (2
mestres d’Educació Infantil i 1 mestre d’anglès) per tal de debatre i determinar la importància
i el rol de la CF per a infants que estan aprenent l’anglès com a llengua estrangera. Els
resultats d’aquest estudi mostren que el nivell de CF dels participants és mitjà probablement
degut a una falta d’instrucció, i que per tal d’aconseguir millors resultats de CF i suavitzar la
introducció de la llengua escrita, la CF s’hauria d’introduir com a base del programa
d’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera a l’Educació Infantil de Catalunya.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Anglès -- Ensenyament
Pages
67 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/