Anàlisi de la percepció dels aprenentatges de les Matemàtiques en un àmbit de Matemàtiques basat en projectes
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2018Resum
El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un
àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i
cicle superior. Els principals objectius que persegueix la recerca són analitzar la
competència matemàtica que intervé en un àmbit de matemàtiques basat en projectes;
analitzar la percepció de l’alumnat i de la mestra en relació als aprenentatges de
matemàtiques; així com relacionar els aprenentatges percebuts amb el rol que
desenvolupa el professorat. Per portar-lo a terme, s’ha elaborat una recerca qualitativa
a partir de diverses entrevistes i observacions als subjectes implicats en la investigació.
L’estudi en qüestió, ha permès evidenciar que intervenen pocs continguts i dimensions
i que existeix una coincidència parcial en relació a les percepcions dels subjectes de la
recerca. Així mateix, s’ha demostrat que les creences de la mestra afavoreixen models
i continguts d’aprenentatge. A més a més, quan porta a terme un paper actiu s’afavoreix
l’aprenentatge dels nens i de les nenes, de la mateixa manera que quan aquests
esdevenen els protagonistes de l’aprenentatge.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Arnau Amat i Isabel Sellas
Llengua
Català
Paraules clau
Matemàtica -- Ensenyament
Pàgines
177 p.
Nota
Curs 2017-2018
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/