Mostrar el registro sencillo del ítem
L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària | |
dc.contributor.author | Galceran Vila, Marc | |
dc.date.accessioned | 2019-05-02T18:15:56Z | |
dc.date.available | 2019-05-02T18:15:56Z | |
dc.date.created | 2019 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/5794 | |
dc.description | Curs 2018-2019 | es |
dc.description.abstract | L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als infants per escriure, però és necessari que els docents els ensenyin com fer-ho. Per realitzar-ho, cal intervenir en el procés d’escriptura. L’avaluació formativa és un instrument potent que provoca interacció amb el mestre i entre iguals i que es va interioritzant com a capacitat d’autoregulació. Però els docents bàsicament s’han centrat en la correcció i l’avaluació d’aspectes merament formals i aquest estudi pretén aprofundir en l’avaluació formativa de les propietats textuals discursives (adequació, coherència i cohesió), per tal de donar eines als docents i als alumnes amb l’objectiu de millorar els textos escrits. En concret, s’han creat bases d’orientació per als docents per compartir els criteris d’avaluació i graelles d’autoavaluació per a la revisió del text dels alumnes de les propietats textuals discursives abans esmentades. En aquest article es descriuen els processos que s’han seguit per a la implementació d’aquesta millora i, a l’últim apartat, es plantegen les dificultats i els reptes d’aquesta innovació. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 21 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/ | es |
dc.subject.other | Professors -- Avaluació | es |
dc.subject.other | Escriptura -- Ensenyament | es |
dc.title | L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |