La geometria en els racons internivell amb co-docència a l’aula
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019Resum
El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de
l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació
Educativa a l’etapa d’Educació Infantil. Aquest objectiu parteix del desenvolupament de
competències matemàtiques per tal de millorar l’ensenyament de la geometria en aquesta
etapa.
Es concreta la proposta de millora a partir del treball de racons internivell de geometria entre
alumnes de P4 i P5 amb co-docència a l’aula, proposta compartida i consensuada amb les
mestres del cicle. Per desenvolupar aquest procés de millora s’han seguit les V fases que
Lago, Onrubia & Huguet (2012) especifiquen. S’han recollit diverses evidències durant el curs
2018-19 que han facilitat la reflexió, revisió i millora de la proposta plantejada i s’ha pogut
aplicar fins l’inici de la fase IV on es recull el desenvolupament, seguiment i avaluació de les
millores. Els resultats obtinguts fins aleshores conclouen que ensenyar la geometria a partir
dels racons internivell amb materials manipulables amb dues mestres a l’aula millora els
processos d’aprenentatge i augmenta la seva curiositat i entusiasme per la geometria dels
alumnes, i en conseqüència per les matemàtiques.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Català
Paraules clau
Professors -- Avaluació
Educació infantil
Educació inclusiva
Geometria -- Ensenyament
Pàgines
23 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/