Disseny d’un racó de geometria a Cicle Inicial per millorar l’ensenyamentaprenentatge competencial
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019Resumen
partir de la reflexió crítica i l’observació, les
mestres hem vist la necessitat de millorar
l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la
geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola
Mossèn Cinto de Folgueroles.
En aquest article recollim el desenvolupament del
Pla de Millora que es porta a terme per progressar
en l’ensenyament- aprenentatge de la geometria ,
a partir de les cinc Fases del Procés d’innovació i
millora de les pràctiques educatives (Lago, J. R., &
Onrubia, J., 2011).
A cada fase s’han recollit i es recolliran, les
evidències necessàries per poder anar avançant en
la millora. Amb el qüestionari -passat a tot el
claustre- sobre com s’ensenyen les matemàtiques
a l’escola, vam poder constatar la necessitat de fer
un canvi en l’ensenyament de la geometria.
El debat pedagògic amb les mestres de Cicle
Inicial, l’observació a l’aula i l’entrevista amb els
alumnes són altres evidències que corroboren la
necessitat d’aquest canvi en la metodologia del
professorat, a més d’una nova organització de
l’aula i activitats de geometria renovades per
assolir un enfocament més competencial.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Lengua
Catalán
Palabras clave
Matemàtica -- Ensenyament
Educació primària
Geometria -- Ensenyament
Professors -- Avaluació
Páginas
20 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats