La millora de l’ensenyament-aprenentatge de la competència oral a l’etapa de primària a través dels microprojectes de medi a 4t, 5è i 6è
Author
Other authors
Publication date
2019Abstract
Tradicionalment l’escola ha posat més èmfasi en la llengua escrita davant de la llengua oral a
través d’un model educatiu on el silenci i la memorització formaven part del clima de l’aula.
Actualment hi ha hagut un canvi de paradigma i l’escola d’avui té en compte la comunicació oral
perquè és el motor de l’organització de les idees, estructuració del pensament i la reflexió. Davant
aquesta premissa, en aquest article es presenta una proposta de millora, que va encaminada a
la millora de l’ensenyament-aprenentatge de la llengua oral a primària a través dels microprojectes
de medi a 4t, 5è i 6è. A partir d’un treball explícit de la llengua oral, s’elabora una base d’orientació
per fer una bona presentació oral, que els servirà per a exposar en grups el treball realitzat dels
microprojectes de medi. Aquest article descriu tots els processos que s’han anat seguint per a la
seva implementació. Al mateix temps, es descriu com s’ha portat a terme l’avaluació
competencial, on el procés d’aquests microprojectes té un paper molt important a part del
producte final avaluat a través de rúbriques d’autoavaluació i coavaluació. Per acabar, es
presenten unes conclusions on es plantegen reflexions entorn els reptes que implica innovar en
un centre educatiu.
Document Type
Master's final project
Language
Catalan
Keywords
Educació primària
Professors -- Avaluació
Competència comunicativa
Pages
19 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats