Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorComas Molas, Alba
dc.date.accessioned2019-08-01T11:11:05Z
dc.date.available2019-08-01T11:11:05Z
dc.date.created2019-05
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5879
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractWriting is the most challenging skill for EFL learners as it involves both topic and previous linguistic knowledge. All these aspects increase the challenge of elaborating quality texts, which is likewise conditioned by the learner’s command of the language code. This study aims to explore how teachers can improve learners’ written competence in English. To do so, 6th grade of Primary Education students of 3 different schools were asked to write two types of texts. Additionally, 5 students from each school participated in a discussion group to know their perceptions about writing in English and an English teacher was interviewed on this matter as well. The results showed that it is important to propose writing tasks accurately defined and to provide appropriate scaffolding to meet students’ needs in the process of writing. Therefore, the study contributes to rethink how writing in English is introduced in Primary Education.es
dc.description.abstractL’escriptura és l’habilitat més desafiant per als estudiants d’anglès com a llengua estrangera (EFL) ja que implica el coneixement del tema però també dels elements lingüístics i discursius del text. Tots aquests aspectes augmenten el repte de produir textos de qualitat, fet també condicionat pel domini de la llengua per part de l’aprenent. Aquest estudi té com a objectiu principal explorar com els docents poden millorar la competència escrita dels estudiants en anglès. Per fer-ho, es va demanar als alumnes de 6è d’Educació Primària de 3 escoles diferents que escriguessin dos tipus de textos. A més, 5 estudiants de cada escola van participar en un grup de discussió per conèixer les seves percepcions sobre l’escriptura en anglès i també es va entrevistar una mestra d’anglès sobre aquest tema. Els resultats mostren que és important proposar tasques d’escriptura definides amb precisió i proporcionar una bastida adequada per atendre les necessitats dels estudiants en el procés d’escriptura. Per tant, l’estudi contribueix a replantejar-se com s’introdueix l’escriptura en anglès a l’Educació Primària.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent27 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherAprenentatgees
dc.subject.otherEducació primàriaes
dc.titleExploring how learners' written competences in English can be improved: an analysis of real productions based on the English Key Competences Testes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint