The portfolio: designing a comprehensive tool to teach English in early years
Author
Other authors
Publication date
2019-05Abstract
This study analyses portfolios to teach English as a Foreign Language and presents a proposal designed as a comprehensive tool for children aged three to five years old. Together with the indispensable literature review, four teachers from three different schools were interviewed in order to validate the portfolio proposal. Their responses showed a high level of motivation from the students and they agreed on how flexible it is to use and adapt to each group and the schools’ limitations. Besides, some lessons were also observed to have a better understanding of what a portfolio implies. Furthermore, one of the main goals for this dissertation was to find a way to make the design inclusive. In order to achieve it, the reality of the social context where the approach has been investigated was considered, given the great number of origins and backgrounds we can find in one same course. This was done by discussing and analysing the feedback provided by an English teacher from a maximum complexity school. As a result of the research, the portfolio design provides guidelines useful for as many schools as possible while leaving space for adapting it to their different needs.
Aquest treball analitza portafolis per ensenyar l’anglès com a llengua estrangera a nens i nenes de segon cicle d’Educació Infantil. A més, presenta una proposta de portafolis dissenyada com a eina integral per aquesta franja d’edat. A part de la indispensable revisió bibliogràfica, es va entrevistar a quatre mestres de tres escoles diferents per tal de validar la proposta dissenyada. Amb les seves respostes van mostrar un nivell elevat de motivació de l’alumnat. També van coincidir en el fet que era flexible d’utilitzar i adaptar a cada grup i a les limitacions de l’escola, a on també es van poder observar algunes lliçons per entendre millor el que això implica. Un altre dels objectius principals d’aquest estudi va ser que el disseny fos inclusiu. Per aconseguir-ho, es va tenir en compte la realitat del context social català, el gran nombre d’orígens i contextos familiars que podem trobar en un mateix grup. Això es va fer debatent el tema amb una mestra d’anglès d’un Centre de Màxima Complexitat. Com a resultat de la investigació, el portafolis dissenyat proporciona directrius útils per al màxim nombre d’escoles, tot deixant espai per adaptar-lo a les seves necessitats.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Educació infantil
Ensenyament -- Metodologia
Pages
58 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca