Percepcions del docent i l'alumnat de l'INS Guillem de Berguedà en les activitats coreogràfiques aplicades al model pedagògic d'Educació Esportiva
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2018-06Resumen
En el següent estudi qualitatiu i quantitatiu (mixt) es pretén analitzar les percepcions del professorat i l’alumnat de 4t d’ESO abans i després de la realització de les activitats coreogràfiques a partir del model pedagògic d’Educació Esportiva. La unitat d’anàlisi es compon de 75 alumnes de l’institut públic Guillem de Berguedà; centre de secundària on vaig efectuar les pràctiques de màster. Hi havia 41 nois i 34 noies d’entre 15-16 anys (4t ESO) i una professora amb 15 anys d’experiència, tant en ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior. Aquest curs, està dividit en 3 línies (A, B i C) formats per 26, 25 i 24 alumnes cada una d’elles respectivament. S’han dut a terme dues sessions setmanals durant un període de 4 setmanes, impartint així un total de 8 sessions de 60min. Les variables analitzades han sigut les percepcions dels docents i alumnes en funció dels objectius (competència, cultura esportiva i entusiasme) i característiques (temporada, afiliació, pràctica autònoma, representació final, rols i festivitat) que defineixen el model. Per poder-les analitzar s’han utilitzat enquestes, entrevistes i un diari personal com a instruments de recollida de dades. Els resultats mostren que tant els estudiants com la professora valoren positivament el model aplicat a les activitats coreogràfiques. A més, la docent ressalta una importància considerable en la formació dels grups perquè determina el resultat de l’aprenentatge i alhora obté un sentiment de renovació i llibertat quant a la metodologia emprada. Així doncs, els resultats obtinguts, concorden majoritàriament amb els referents teòrics treballats.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Torres i Cladera, Gemma
Lengua
Catalán
Palabras clave
Ensenyament -- Metodologia
Educació física -- Ensenyament
Coreografia -- Ensenyament
Ensenyament -- Avaluació
Páginas
102 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca