L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019-09Resum
Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de
millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat
d’origen immigrant. L’alt nombre de suspesos i l’escassa participació en les activitats
d’expressió oral i escrita dins d’aquesta assignatura per part d’aquest alumnat ens va motivar
per desenvolupar aquest treball d’investigació-acció durant quatre mesos. Amb l’ajuda d’un
equip impulsor i la implicació de l’Equip Directiu del centre es van poder analitzar alguns dels
elements que condicionaven l’aprenentatge del lèxic científic per posteriorment elaborar
conjuntament unes activitats que ajudaren a millorar la seua adquisició. La última tasca
desenvolupada va ser la de recollir dades sobre la seua aplicació per establir quin havia sigut el
seu impacte en l’aprenentatge del lèxic científic i acordar de quina manera podíem garantir la
progressió dels avantatges aconseguits en el proper curs.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Comajoan, Llorenç
Llengua
Català
Paraules clau
Ensenyament -- Metodologia
Ciència -- Llenguatge -- Ensenyament
Immigrants
Pàgines
58 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca