Estratègies didàctiques per infants amb Síndrome X Fràgil en un marc inclusiu
Author
Other authors
Publication date
2019-05-17Abstract
El Síndrome X Fràgil (SXF) és un trastorn bastant desconegut en l’àmbit educatiu tot i ser la segona causa de discapacitat intel·lectual més comuna i la primera d’origen hereditari (Ferrando i Guzmán, 2002).
Aquest treball es planteja com a objectiu general conèixer la resposta educativa en un marc inclusiu i com a objectiu específic es proposa entendre les característiques principals dels nens/es que tenen SXF a nivell social, cognitiu i conductual com també el seu fenotip físic, a partir d’una recerca teòrica, que ens permetrà saber quines són les seves necessitats educatives. Seguidament, s’ha estudiat un cas concret, D, escolaritzat en un centre ordinari, i per tant, emmarcat dins d’un context inclusiu. A través d’un seguit d’instruments d’avaluació s’han extret quines eren les habilitats i capacitats de l’alumne i s’han valorat les seves necessitats de suports, així com s’ha analitzat el model d’inclusió de l’escola. Finalment, es dissenya una proposta d’intervenció global, en les diferents àrees competencials per donar la resposta educativa adequada a aquest alumne, sense concretar activitats específiques.
The Fragile X Syndrome is a fairly unknown disorder in the educational context even though being the second most common cause of intellectual disability and the first with hereditary origin (Ferrando and Guzmán, 2002). This assignment has as a general aim to recognize the educational response in a inclusive framework; as a specific objectives it is proposed to understand the main characteristics of the children who have SXF at the social level, cognitive development and the behavior as well as its physical phenotype, based on theoretical research, which will allow us to know what their educational needs are. Then, we had studied a specific case in an ordinary school and therefore within an inclusive context. Through a several means of assessments we have extracted their abilities and capacities and we have valued their necessities of supports, as well as the model of school inclusion analyzed. Finally, we have designed a global proposal intervention of the different academic competence to give the appropriate educational response to this student, without specifying activites.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Síndrome del cromosoma X fràgil
Educació inclusiva
Pages
111 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats