Anàlisi comparat de les percepcions del valor pedagògic del silenci: l'escola senegalesa i l'escola catalana
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019-05Resum
El valor pedagògic del silenci en els contextos escolars està determinat per les pràctiques educatives que es viuen en el centre educatiu en funció de les percepcions que la cultura i la comunitat educativa tenen sobre aquest. Per aquest motiu, en aquesta investigació s’analitzen les percepcions sobre el valor pedagògic que pren el silenci en un context escolar del Senegal, concretament a l’escola 2 de Diatock i en un context escolar de Catalunya, a l’escola Vic Centre de la ciutat de Vic.
Al llarg d’aquest estudi, s’ha dut a terme una recerca d’informació entorn el silenci, des de la seva semàntica, passant per les diferents tipologies, fins a la pedagogia i les diverses percepcions culturals d’aquest, per tal d’observar quin paper adopta el silenci dins els entorns escolars i quin rumb ha de seguir l’educació en relació a la pedagogia del silenci. Mitjançant diversos instruments de recollida de dades com les observacions en el diari de camp i les entrevistes, s’ha pogut consolidar les idees i les evidències científiques presentades en el marc teòric.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Pàgines
50 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats