dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Traver i Planella, Laura | |
dc.date.accessioned | 2020-11-11T10:28:48Z | |
dc.date.available | 2020-11-11T10:28:48Z | |
dc.date.created | 2020-06 | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6314 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description | Premi Sebastià Àlvarez al millor Treball de Final de Màster de la UVic en l'àmbit educatiu | cat |
dc.description.abstract | El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– del mateix centre educatiu i de tres entrevistes a docents per a observar com perceben la ironia d’un text literari els estudiants. Els resultats demostren que la capacitat d’interpretació de la ironia resulta un punt feble en les competències, relacionades amb les dimensions literàries i de comprensió lectora, dels cursos de 1r i 3r d’ESO, i mostraren, en canvi, un cert domini d’aquestes competències a 1r de batxillerat. Com a conseqüència, el treball proposa algunes actuacions i orientacions didàctiques dirigides als docents per a treballar la ironia a l’aula. | es |
dc.description.abstract | The following project proposes a qualitative study through a reading comprehension activity and a reading habits survey to students from different grades (1st and 3rd of secondary school and 1rt of A levels) and the same high school and through three teacher interviews to observe how some students perceive the irony in a literary text. The results prove that the ability to interpret the irony represents a weakness in 1st and 3rd grade secondary students’ competencies, which are related to literary and reading comprehension dimensions, but, instead, show that A level students have better abilities in these competencies. Consequently, the project suggest some actions and teaching guidance for teachers to properly work the irony in their lessons. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 60 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Alumnes d'ensenyament secundari | es |
dc.subject.other | Ironia en la literatura | es |
dc.subject.other | Lectura -- Comprensió | es |
dc.title | La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Casas Deseuras, Mariona | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |