The use of L1 in teaching in EFL preschool classes: a case study
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
There exists a big debate over the use of the students’ first language (L1) to teach
English. The purpose of this project is to analyse the functions of L1 use in teaching in
English as a Foreign Language (EFL) preschool classes, and to discover the teachers’
beliefs towards this topic. The study involves data collected from observations of English
preschool classes, using an observation grid, and from an interview to the English
teacher of the same school. The results show that the teacher uses the L1 mostly to
discipline and control, and that she defends maximizing the foreign language (FL) and
using the L1 when necessary.
Hi ha un gran debat al voltant de l’ús de la llengua materna dels alumnes per ensenyar
anglès. El propòsit d’aquest estudi és analitzar les funcions de la primera llengua en
l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera a classes de parvulari, i descobrir
les opinions que tenen els mestres respecte a aquest tema. L’estudi inclou dades
recollides a partir d’observacions a classes d’anglès de parvulari, utilitzant una graella
d’observació, i a partir d’una entrevista feta a la mestra d’anglès de la mateixa escola.
Els resultats mostren que la mestra utilitza la llengua materna majoritàriament per
disciplina i control, i que defensa maximitzar la llengua estrangera i utilitzar la llengua
materna quan sigui necessari.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Educació infantil
Pràctiques pedagògiques
Pages
123 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats