Mostra el registre parcial de l'element
Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Gomá Mazzoni, Carolina | |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T11:59:59Z | |
dc.date.available | 2021-01-22T11:59:59Z | |
dc.date.created | 2020-06-02 | |
dc.date.issued | 2020-06-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6488 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description.abstract | El propòsit d’aquesta recerca és analitzar la Intel·ligència Emocional dels adolescents segons les variables gènere i edat (primer i segon cicle d’Educació Secundària Obligatòria) al centre educatiu Sagrada Família Horta de Barcelona per valorar la necessitat d’aplicar un programa d’Educació Física Emocional. L’estudi s’emmarca en una investigació mixta on han participat 168 adolescents, 109 noies i 59 nois de 12 a 16 anys. Van respondre a l’instrument de l’escala d'intel·ligència emocional percebuda (Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) i el test Educació Física i emocions per mesurar la motivació per les classes d’Educació Física, analitzar les emocions que senten envers els seus/seves companys/es i detectar les inquietuds que els genera l’educació emocional. En els resultats obtinguts es veuen poques diferències en relació amb el cicle d’estudis i al gènere, les dimensions d’intel·ligència emocional puntuen baix, sent l’atenció emocional la millor puntuada, en relació amb la percepció emocional i en sentir i expressar els sentiments i la claredat i la reparació emocional les pitjors puntuades, amb mancances de comprensió i regulació. Els/les adolescents tenen una bona predisposició per treballar les emocions i els beneficis dels estudis ja realitzats reclamen una gran necessitat per treballar l’educació emocional, essent l’Educació Física un bon àmbit per treballar-ho. | es |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to analyze Emotional Intelligence of teenagers from the school Sagrada Familia Horta according to two variables: age and gender (ESO first and second degree), in order to evaluate the need of an Emotional Education Program implementation in this school. The study is part of a mixed investigation including the participation of 168 students (190 female and 59 male) in an age range from 12 to 16 years. These students answered to the received emotional intelligence measure tool (Trait Meta-Mood Scale-24, TMMS-24) and to the physical education and emotions test, both in order to measure their motivation in physical education classes, analyze their emotions in relation to their classmates and to detect their concerns generated about emotional education. The results obtained show just few differences when it comes to the grade and gender: emotional intelligence dimensions score low, being emotional attention the highest rated (regarding emotional perception and to feel and express feelings) and clarity and emotional repairing worst rated, with lack of understanding and regulation. Teenagers show a good predisposition to work on their emotions, and the benefits proved in several studies confirm the need of working on this emotional education, being physical education a perfect environment to develop this work. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 60 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Intel·ligència emocional | es |
dc.subject.other | Adolescents | es |
dc.subject.other | Educació física -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.title | Educació física emocional: anàlisi de la intel·ligència emocional dels adolescents de l'escola Sagrada Família Horta de Barcelona | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Torres Cladera, Gemma | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |