El coneixement gramatical a partir de l'ús de la llengua i la reflexió: categories gramaticals
Author
Other authors
Publication date
2020-06-02Abstract
En aquest estudi realitzat amb alumnes de primer d’ESO s’investiga l’ensenyament de les categories gramaticals variables i invariables seguint els últims models d’investigació sobre seqüències didàctiques de gramàtica. Es parteix de la hipòtesi que la metodologia d’ensenyament que promou l’ús de la llengua i la reflexió metalingüística pot proporcionar un aprenentatge més significatiu de les categories gramaticals. L’objectiu de l’estudi és, principalment, observar els processos de construcció de coneixement dels alumnes de secundària: les construccions mentals que es fan, els obstacles i dificultats amb què es troben i els moments en què fan ús de la consciència metalingüística. Les eines de recollida de dades han estat: un Informe Final, una prova escrita i una activitat oral. Els resultats demostren que els participants fan ús de la reflexió metalingüística i saben identificar la majoria de les categories gramaticals.
In this study performed with first-year secondary school students, the teaching of variable and invariable grammar categories is researched, following the latest research models about didactic grammar sequences. The starting hypothesis is that the teaching methodology that promotes language use and metalinguistic reflection provides a more meaningful learning about grammar categories. The aim of the study is, mainly, to observe processes of knowledge building in secondary students: the mental constructs they create, the obstacles and difficulties they face and moments where they use their metalinguistic awareness. Data collection tools include: a final report, a written test and an oral activity. Results prove that participants use metalinguistic reflection and are able to identify most grammar categories.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Casas Deseuras, Mariona
Language
Catalan
Keywords
Gramàtica comparada i general -- Educació secundària
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Pràctiques pedagògiques
Pages
44 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats