Mostra el registre parcial de l'element
La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Mir Riera, Carlos | |
dc.date.accessioned | 2021-01-25T13:47:11Z | |
dc.date.available | 2021-01-25T13:47:11Z | |
dc.date.created | 2020-06 | |
dc.date.issued | 2020-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6499 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description.abstract | En aquesta recerca s’explora la validesa d’usar la llengua primera a classe d’anglès per potenciarne l’aprenentatge, des de la percepció de l’alumnat de formació professional d’un institut públic de Granollers. A través d’una investigació mixta amb grups de discussió i qüestionaris, s’evidencia que l’ús de la llengua primera els resulta positiu i necessari com a eina facilitadora i de suport en el procés d’adquisició de la llengua meta, sempre que sigui puntual. Sobretot per traduir, per establir comparacions contrastives i per esclarir conceptes. També, es fa palès que l’alumnat prefereix tenir docents d’anglès bilingües abans que nadius perquè així es reforça tant la comprensió com la mútua entesa. I es manifesta que l’acceptació de la L1 a classe afavoreix un clima d’aprenentatge més distès i relaxat en el qual l’enfocament comunicatiu predomina per sobre del lingüístic, aconseguint que la dependència en L1 sigui progressivament menor. No obstant això, l’alumnat es mostra crític amb la flexibilitat del professorat en l’ús de l’anglès a l’aula i amb el volum total d’hores que es dediquen a aquesta assignatura, ambdós factors condicionants en la freqüència d’ús de la L1 i en l’aprenentatge de la llengua anglesa. | es |
dc.description.abstract | This paper explores the role of own-language in English as a Foreign Language and its validity from the view of vocational training learners in a secondary school of Granollers. Using mixed methods with focus group centered on their beliefs and a survey of the extent to which, how, and why students use the L1, the findings offer clear evidence of widespread own-language use. It results in a useful and convenient tool that enhances the performance if it is used properly and occasionally. Especially, in cross-linguistic grammatical comparisons, for translation and vocabulary learning, and giving complex procedural instructions. Also, it is revealed that learners prefer a bilingual teacher rather than a native one because it helps the mutual understanding, relaxes the climate, alleviates frustration and helps to aid the motivation. In contrast, the findings also suggest that learners could use more English language if teachers were more demanding and if the educational system promoted more teaching hours. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 53 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Pràctiques pedagògiques -- Formació professional | es |
dc.subject.other | Anglès en l'ensenyament | es |
dc.title | La llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professional | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Tresserras Casals, Eva | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |