Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorMir Riera, Carlos
dc.date.accessioned2021-01-25T13:47:11Z
dc.date.available2021-01-25T13:47:11Z
dc.date.created2020-06
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6499
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEn aquesta recerca s’explora la validesa d’usar la llengua primera a classe d’anglès per potenciarne l’aprenentatge, des de la percepció de l’alumnat de formació professional d’un institut públic de Granollers. A través d’una investigació mixta amb grups de discussió i qüestionaris, s’evidencia que l’ús de la llengua primera els resulta positiu i necessari com a eina facilitadora i de suport en el procés d’adquisició de la llengua meta, sempre que sigui puntual. Sobretot per traduir, per establir comparacions contrastives i per esclarir conceptes. També, es fa palès que l’alumnat prefereix tenir docents d’anglès bilingües abans que nadius perquè així es reforça tant la comprensió com la mútua entesa. I es manifesta que l’acceptació de la L1 a classe afavoreix un clima d’aprenentatge més distès i relaxat en el qual l’enfocament comunicatiu predomina per sobre del lingüístic, aconseguint que la dependència en L1 sigui progressivament menor. No obstant això, l’alumnat es mostra crític amb la flexibilitat del professorat en l’ús de l’anglès a l’aula i amb el volum total d’hores que es dediquen a aquesta assignatura, ambdós factors condicionants en la freqüència d’ús de la L1 i en l’aprenentatge de la llengua anglesa.es
dc.description.abstractThis paper explores the role of own-language in English as a Foreign Language and its validity from the view of vocational training learners in a secondary school of Granollers. Using mixed methods with focus group centered on their beliefs and a survey of the extent to which, how, and why students use the L1, the findings offer clear evidence of widespread own-language use. It results in a useful and convenient tool that enhances the performance if it is used properly and occasionally. Especially, in cross-linguistic grammatical comparisons, for translation and vocabulary learning, and giving complex procedural instructions. Also, it is revealed that learners prefer a bilingual teacher rather than a native one because it helps the mutual understanding, relaxes the climate, alleviates frustration and helps to aid the motivation. In contrast, the findings also suggest that learners could use more English language if teachers were more demanding and if the educational system promoted more teaching hours.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent53 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherPràctiques pedagògiques -- Formació professionales
dc.subject.otherAnglès en l'ensenyamentes
dc.titleLa llengua primera a classe d'anglès: usos i percepcions de l'alumnat de formació professionales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Tresserras Casals, Eva
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir