La construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-06-03Resumen
El present estudi pretén identificar quin model de pensament es transmet als alumnes de
secundària a través de la selecció de les lectures de Llengua i Literatura Catalana a l’ESO. També
vol analitzar la importància de la didàctica de la literatura pel desenvolupament de la
competència intercultural de l’alumnat, en un entorn cada cop més globalitzat i divers. A partir
de la lectura i interpretació del marc teòric respecte a aquest tema, s’han realitzat entrevistes a
docents de llengües de secundària d’alguns centres públics i privats per tal d’esbrinar si hi ha
presència d’autors de tot el món en el seu referent literari i cultural, i quina pràctica docent
literària porten a terme a les classes des d’un punt de vista intercultural i inclusiu. Els resultats
obtinguts, a través de l’anàlisi de les entrevistes semiestructurades i de diferents evidències
recollides, apunten la necessitat d’una reformulació de la pràctica educativa literària.
The present study aims to identify the model of thought which is transmitted to secondary
school students through the selection of the readings of Catalan Language and Literature in the
ESO. It also aims to analyse the importance of literature didactics for the development of the
intercultural competence among the students in an increasingly global and diverse environment.
Based on the reading and interpretation of the theoretical framework regarding this topic,
interviews have been carried out with secondary school language teachers from both public and
private schools to find out whether there is a presence of authors from all over the world in their
literary and cultural references, as well as the literary teaching practices carried out in the
classroom, from an intercultural and inclusive point of view. The results obtained, through the
analysis of semi-structured interviews and various evidence collected, point to the need for a
reformulation of the literary educational practice.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Codina Valls, Francesc
Lengua
Catalán
Palabras clave
Literatura -- Educació secundària
Etnicitat
Educació inclusiva
Páginas
46 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca