Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorOrtí Cano, Fàtima-Núria
dc.date.accessioned2021-01-26T11:47:49Z
dc.date.available2021-01-26T11:47:49Z
dc.date.created2020-06
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6502
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEl present treball té com a objectiu principal observar els canvis metodològics, administratius, econòmics, formatius, etc., que s’han desenvolupat en els quinze anys d’existència de les aules d’acollida a Catalunya. La metodologia emprada per descobrir, analitzar i plasmar aquestes alteracions és qualitativa i es basa en entrevistes a docents, assessors LIC i exalumnes d’aules d’acollida de diferents punts de Catalunya. Aquest recull d’informació es completa amb entrevistes a dues persones responsables del Servei de Suports i Recursos Lingüístics del Departament d’Educació. Com a resultat del treball queda palès que els canvis produïts en aquest període són la disminució de recursos destinats a les aules d’acollida, per exemple, una menor edició de nous materials, la programació de menys jornades de formació i la reducció de dotacions de personal, tant pel que fa a tutors d’aula d’acollida com a assessors LIC. La projecció de futur que es proposa és mantenir viu el recurs i reprendre la implicació de l’inici del projecte, per part del Departament d’Educació1 i, també, del govern. Només amb la responsabilitat conjunta s’aconseguirà una integració, cohesió i inclusió real d’aquest alumnat a les aules i a la societat.es
dc.description.abstractThe main goal of this work is to observe methodological, administrative, economic and formative changes that took part during the fifteen years in which the «foster classroom» has existed in Catalonia. The methodology to discover, analyse and reflect these alterations is qualitative and is based on interviews with teachers, LIC assessors and ex students in «foster classroom» from different parts of Catalonia. This information is complemented with an interview to two people working at «Servei de Suports i Recursos Lingüístics» of the Education Department. As a result it is demonstrated that the changes produced nowadays are the decrease of resources posted to «foster classroom», for example, a less edition of new materials, less formative conferences and courses and the reduction of personal staff, both teachers and LIC assessors. The proposition for the future is to keep this resource alive and resume the implication of the beginning of the project that had the Education Department and, also, the government. Only with whole responsibility it will be possible to get a real integration, cohesion and inclusion of the children into the classrooms and society.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent39 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAules d'acollida -- Catalunyaes
dc.subject.otherEmigració i immigracióes
dc.titleL’evolució de les aules d’acollida a Catalunya: anàlisi dels canvis produïts durant els quinze anys d’existència pel que fa als recursos, al professorat i a l’avaluacióes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint