Innovative and effective strategies in developing english reading comprehension performance for EFL students
Author
Other authors
Publication date
2020Abstract
Reading comprehension is particularly important for EFL students who frequently acquire impoverished reading skills despite many years of formal studies. This paper focuses on five main reading comprehension strategies and examines their effectiveness in developing reading comprehension performance for EFL students. The sample of the study consists of thirty EFL students of third of ESO in secondary school located in Vilassar de Mar. Additionally, This paper comprehensively proposes that EFL teachers should adopt such effective reading strategies and implement them in their EFL classrooms. Findings based on the analysis of the data significantly proved that the five reading strategies are of great importance and can be advantageous to improve EFL learners' reading comprehension skills.
La comprensió lectora és una destresa fonamental en el progrés dels estudiants d’anglès
com a llengua estrangera (EFL). Prenent com a referència les cinc principals estratègies de lectura, aquest treball investiga com la seva aplicació influeix en l’aprenentatge de trenta alumnes tercer d’ESO d’un institut de Vilassar de Mar. Els resultats fan palès que si s’usen correctament, ajuden i impulsen significativament en l’adquisició d’una segona llengua, convertint-se en un recolzament clau per a una comunicació efectiva en anglès. Per tant, aquestes estratègies s’erigeixen també com una eina recomanable per als docents d’EFL que vulguin optimitzar el desenvolupament de la comprensió lectora del seu alumnat.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Canals Botines, Mireia
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Lectura -- Comprensió
Pages
35 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca