EFL fluency development in Catalan Secondary Education
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-06-03Resumen
According to the Catalan curriculum for foreign languages, fluency is not
explicitly a prominent competence to achieve among Secondary Education students.
The present paper, through a series of exercises and questionnaires, aimed to find out
why and what could be done to improve the situation in this regard. Taking into
consideration that being fluent in English is a key factor, arguably essential, for
anybody living in a European society nowadays, compared to the fact that English
levels could be vastly improved by many in Catalonia, it may seem timely and logical to
carry out research based on the possibility of teaching and measuring fluency in class.
According to the results, it could be stated that communicative, fluency-driven
exercises actually work better in terms of student motivation and that measuring their
level of fluency would indeed be appropriate and necessary.
Observant el curriculum català de llengües estrangeres, es pot comprovar que la
fluïdesa no juga un paper cabdal explícitament pel que fa als objectius que es volen
assolir per part dels adolescents. Com a conseqüència, l’objectiu d’aquest treball,
mitjançant una sèrie d’exercicis i questionaris, ha estat esbrinar per què i què es podria
fer per tal de millorar la situació. Donat que, avui en dia, comunicar-se en anglès de
forma fluïda és essencial i un factor decisiu per qualsevol persona pertanyent a una
societat europea, en contrast amb el fet que l’anglès encara sigui l’assignatura pendent
per molts a Catalunya, podria semblar oportú i lògic centrar aquesta recerca en la
possibilitat d’ensenyar i avaluar la fluïdesa a classe. Segons els resultats obtinguts, es
podria determinar que els exercicis comunicatius i de fluïdesa són favorables per als
estudiants a efectes motivacionals i que avaluar la fluïdesa a l’aula és apropiat i
necessari en aquest moment.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Canals Botines, Mireia
Lengua
Inglés
Palabras clave
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Páginas
30 p.
Nota
Curs 2019-2020
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats