Mostra el registre parcial de l'element
Immersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposal
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Orive Ferré, Paula | |
dc.date.accessioned | 2021-07-19T11:09:31Z | |
dc.date.available | 2021-07-19T11:09:31Z | |
dc.date.created | 2021-05 | |
dc.date.issued | 2021-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6688 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Over the past few years, CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology has been implemented in Primary Education, this project intends to explore the teaching and learning of foreign languages within this context. CLIL promotes both language acquisition and subject content so that materials are meant to support students and teachers, and not to restrict them. This study is based on the immersion resources and activities used on a CLIL proposal. It presents detailed information on the methodology and its characteristics. Moreover, the study analyses two questionnaires one addressed to teachers who teach English through the CLIL methodology and the other one is to students who learn through CLIL lessons. The research covers the following main aspects: strategies and materials used, advantages of CLIL, the role of the teacher, and children’s perception. | es |
dc.description.abstract | En els últims anys, la metodologia CLIL ha estat implementada a l’educació primària, aquest projecte vol explorar l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres dins aquest context. La metodologia CLIL promou tant l’adquisició d’una llengua com el contingut d’una assignatura, amb la qual cosa, els materials han d’estar dissenyats per donar suport als estudiants i als Mestres, però no limitar-los. Aquest estudi està besat en els recursos i activitats immersives utilitzades a la proposta CLIL. Aquest presenta una informació detallada sobre la metodologia i les seves característiques. A més, l’estudi analitza dos qüestionaris, un adreçat als Mestres que ensenyen anglès a través de la metodologia CLIL i l’altre va adreçat als estudiants que aprenent a través de les lliçons CLIL. La investigació toca aquests aspectes més importants: estratègies i materials utilitzats, els avantatges del CLIL, el rol dels Mestres, i la percepció dels alumnes. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 53 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.subject.other | Anglès -- Ensenyament | es |
dc.subject.other | Mestres -- Actituds | es |
dc.title | Immersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposal | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |