Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorOrive Ferré, Paula
dc.date.accessioned2021-07-19T11:09:31Z
dc.date.available2021-07-19T11:09:31Z
dc.date.created2021-05
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6688
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractOver the past few years, CLIL (Content and Language Integrated Learning) methodology has been implemented in Primary Education, this project intends to explore the teaching and learning of foreign languages within this context. CLIL promotes both language acquisition and subject content so that materials are meant to support students and teachers, and not to restrict them. This study is based on the immersion resources and activities used on a CLIL proposal. It presents detailed information on the methodology and its characteristics. Moreover, the study analyses two questionnaires one addressed to teachers who teach English through the CLIL methodology and the other one is to students who learn through CLIL lessons. The research covers the following main aspects: strategies and materials used, advantages of CLIL, the role of the teacher, and children’s perception.es
dc.description.abstractEn els últims anys, la metodologia CLIL ha estat implementada a l’educació primària, aquest projecte vol explorar l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres dins aquest context. La metodologia CLIL promou tant l’adquisició d’una llengua com el contingut d’una assignatura, amb la qual cosa, els materials han d’estar dissenyats per donar suport als estudiants i als Mestres, però no limitar-los. Aquest estudi està besat en els recursos i activitats immersives utilitzades a la proposta CLIL. Aquest presenta una informació detallada sobre la metodologia i les seves característiques. A més, l’estudi analitza dos qüestionaris, un adreçat als Mestres que ensenyen anglès a través de la metodologia CLIL i l’altre va adreçat als estudiants que aprenent a través de les lliçons CLIL. La investigació toca aquests aspectes més importants: estratègies i materials utilitzats, els avantatges del CLIL, el rol dels Mestres, i la percepció dels alumnes.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent53 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.subject.otherAnglès -- Ensenyamentes
dc.subject.otherMestres -- Actitudses
dc.titleImmersion resources and activities in English for young learners on a CLIL proposales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint