La concepció dels i les metres d'Educació Primària sobre la inclusió d'infants amb discapacitat visual
Author
Other authors
Publication date
2021-05-14Abstract
La investigació analitza quina és la concepció dels i les mestres d’Educació Primària en relació amb el grau d’inclusió d’infants amb discapacitat visual a les aules, en escoles d’Educació Infantil i Primària de la zona del Berguedà i el Bages. Les dades s’han recollit a partir d’una enquesta que dinou mestres de totes les especialitats han contestat de manera anònima. Aquesta s’ha elaborat seguint l’Índex per a la Inclusió de Booth i Ainscow (2006), fent referència a la presència, participació i progrés de l’alumnat. Els resultats s’han extret a partir d’una aproximació qualitativa i mostren que els i les mestres creuen que hi ha algunes barreres per a l’aprenentatge que cal tenir presents, sobretot derivades de la falta de formació, materials i recursos, però que podrien donar una resposta adequada.
This investigation analyses the conception about Elementary Education teachers in relation to the inclusion of children with visual disability inside the class, in Childhood and Elementary schools situated in Bages and Berguedà. The data has been gathered in a survey that nineteen teachers have answered anonymously. This has been done using the Index for Inclusion, written by Booth and Ainscow (2006), regarding the presence, the participation and the progress of the children. The results are based in a qualitative approach and show that teachers believe there are obstacles in learning that must be considered, especially related with the lack of education, materials and resources, but they think that they could give an appropriate response.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Infants discapacitats sensorials
Mestres -- Actituds
Pages
185 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats