El espais exteriors com a oportunitat d'aprenentatge
Author
Other authors
Publication date
2021-05-14Abstract
La investigació en context sorgeix del pensament de trobar i conèixer espais exteriors dels
centres educatius que estiguin prou desenvolupats. A més, neix amb la finalitat de posar en
context la importància que tenen aquests espais i treure la idea que els espais exteriors
només serveixen perquè els infants “prenguin l’aire”. Partint d’aquí, la recerca se centra a
conèixer, evidenciar i demostrar que els jardins de les escoles bressol són espais que
proporcionen estímuls, interessos i oportunitats d’aprenentatge. Així doncs, la investigació
pren un sentit únic gràcies a la pregunta de recerca; “Com han de ser els jardins del primer
cicle d’educació infantil per promoure l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants?”.
Gràcies a aquesta pregunta, la recerca se centra a ser un estudi de cas portat a terme a una
escola bressol municipal de Vic. Estudi que s’ha centrat a estudiar aquesta escola a través
de l’anàlisi de documents, d’observacions realitzades en aquesta i d’entrevistes realitzades
a dues educadores del centre. D’aquesta manera, s’ha pogut conèixer un centre educatiu
amb un espai exterior prou desenvolupat i a més, s’ha pogut definir els aspectes claus que
s’han de tenir en compte per crear i potenciar un espai exterior. Així doncs, en finalitzar
aquesta investigació s’observa com els jardins prou desenvolupats permeten que els infants
puguin fomentar i desenvolupar diverses destreses motrius alhora aprenent, el mateix que
en els espais interiors dels centres educatius.
The research in context arises from the thought of finding and knowing outdoor spaces of
the educational centers that are quite developed. In addition, it was born with the purpose of
putting in context the importance of these spaces and to remove the idea that outdoor spaces
are only useful for children to "take the air". From here, the research is focused on knowing,
evidencing and demonstrating that the gardens of nursery schools are spaces that provide
stimuli, interests and learning opportunities. Thus, the research takes on a unique meaning
thanks to the research question; "How do nursery school gardens have to be to promote
children's learning and development?". Thanks to this question, the research focuses on
being a case study carried out in a municipal nursery school in Vic. This study has focused
on studying this school through the analysis of documents, observations made in this school
and interviews with two educators of the center. In this way, it has been possible to know an
educational center with a sufficiently developed outdoor space and, in addition, it has been
possible to define the key aspects that have to be taken into account to create and enhance
an outdoor space. Thus, at the end of this research it is observed that sufficiently developed
gardens allow children to promote and develop several motor skills at the same time while
learning, the same as in the interior spaces of the educational centers.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil
Jocs a l'aire lliure
Pages
95 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca