Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorBarcons Sanchez, Laia
dc.date.accessioned2021-09-28T17:53:29Z
dc.date.available2021-09-28T17:53:29Z
dc.date.created2021-05
dc.date.issued2021-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6772
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractEl propòsit d’aquesta recerca és conèixer i analitzar els recursos que utilitzen els centres educatius per afavorir el procés d’immersió lingüística de l’alumnat d’educació infantil. Durant molts anys Catalunya ha viscut processos migratoris i com a conseqüència moltes escoles han acollit infants que desconeixien la llengua catalana, llengua vehicular a les escoles de Catalunya, i assumir el repte de la diversitat lingüística, cultural i social que suposa. Per analitzar la qüestió en la recerca, s’ha tingut en compte la realitat de quatre escoles catalanes, tres d’elles situades a la comarca d’Osona i la darrera ubicada a la Catalunya del Nord, Perpinyà. De les escoles situades a la comarca d’Osona, una conté un percentatge molt baix d’immigració i les altres dues són considerades d’alta complexitat. Referent a la de Perpinyà, és una escola situada en un entorn francòfon que té com a llengua vehicular la catalana. Per analitzar la qüestió s’ha utilitzat una metodologia descriptiva qualitativa on l’entrevista i l’anàlisi de documents han permès extreure diferents punts de vista. En acabat i tenint en compte tota la informació obtinguda, es realitza una proposta de material per ser utilitzat a les aules d’educació infantil.es
dc.description.abstractThe aim of this research is to define and analyse the resources used in educational centres in order to promote the process of language acquisition in early childhood students. For many years, Catalonia has experienced migratory processes and, as a consequence, many schools have welcomed children who do not speak Catalan as a first language, which is the used language throughout the Catalan schools. In addition, these schools have also taken on the challenge of language, cultural and social diversity which studying in Catalonia represents. To address the issue in the research, the reality of four different schools has been taken into account, three of them located in the Osona shire, and the last located in Perpignan, in Northen Catalonia. Out of the schools located in the region of Osona, one contains a low percentage of immigration, while the other two are considered highly complex schools. As for the school in Perpignan, it is a school located in a French-speaking environment which has Catalan as its common language. In order to anaylse the issue, a qualitative descriptive methodology was used in which interviews and the analysis of documents allowed different points of view to come to light. At the end, and taking into account the all the information obtained, a proposal is made for materials to be used in early childhood education classes.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent86 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherCatalà -- Ensenyament -- Immersió lingüísticaes
dc.subject.otherLlenguatge i llengües -- Ensenyamentes
dc.subject.otherEducació infantiles
dc.titleAnàlisi de recursos per al procés d'immersió lingüística en infants de parvularies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint