Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorNevado Llamas, Adrián
dc.date.accessioned2021-12-13T11:02:06Z
dc.date.available2021-12-13T11:02:06Z
dc.date.created2021-06-04
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6843
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractEn aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia tradicional. L’objectiu és comprovar els efectes que provoca la gamificació sobre la millora de la motivació, la cohesió de grup i les emocions en l’alumnat de 3er d’ESO d’un institut de secundària. La mostra amb la qual es portarà a terme aquest estudi és de 87 subjectes. Es parteix de les hipòtesis que la gamificació provocarà més beneficis i/o aspectes positius que l’aplicació d’una metodologia tradicional, i que aquests efectes positius sobre les variables motivacionals, socials i emocionals seran més significatius en els grups experimental (gamificat) que en els grup control (no gamificat). Per poder comprovar aquestes hipòtesis, s’han utilitzat una sèrie d’instruments (PLOC, sociograma, GES i qüestionari ad-hoc) per poder realitzar un anàlisi estadístic sobre els resultats obtinguts de cadascuna de les variables, i poder-los comparar posteriorment. Aquest estudi conclou en que la gamificació produeix més beneficis i/o efectes positius en les variables relacionades amb la motivació, la cohesió de grup i les emocions, amb una incidència més significativa en els grups amb els que s’aplica la gamificació (grup experimental) envers els grups amb els que no s’aplica (grup control).es
dc.description.abstractIn this work, a comparative study is carried out between the effects caused by the application of an innovative model, and the effects caused by a traditional methodology. The aim is to check the effects of gamification on improving motivation, group cohesion and emotions in 3rd year ESO students in a high school. The sample with which this study will be carried out is 87 subjects. It is assumed that gamification will cause more benefits and / or positive aspects than the application of a traditional methodology, and that these positive effects on motivational, social, and emotional variables will be more significant in the experimental (gamified) groups than in the control group (not gamified). In order to test these hypotheses, a series of instruments (PLOC, sociogram, GES and ad-hoc questionnaire) were used to perform a statistical analysis on the results obtained for each of these variables, and to be able to compare them later. This study concludes that gamification produces more benefits and / or positive effects on variables related to motivation, group cohesion, and emotions, with a more significant incidence in the groups with which gamification is applied (experimental group) to groups with which it does not apply (control group).es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent117 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherGamificacióes
dc.subject.otherEducació físicaes
dc.subject.otherPedagogiaes
dc.subject.otherAprenentatge cooperatiues
dc.subject.otherMotivacióes
dc.subject.otherCohesió de grupes
dc.subject.otherEmocionses
dc.titleAnàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicionales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Gonzalo Flores
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir