Mostrar el registro sencillo del ítem
The use of the first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom in Secondary Education in Catalonia
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Pareja Arenas, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T12:00:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-13T12:00:45Z | |
dc.date.created | 2021-06 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6846 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | The present study examines the use of the first language in the context of foreign language teaching. With a qualitative research, the points of view of English teachers and Secondary Education students are presented, within the context of a public institute in Catalonia. This study uses two research techniques to investigate the phenomenon: interviews, with the teachers, and questionnaires, with the students. The results obtained show that teachers and students perceive the use of the first language as part of the classroom discourse, and they hold positive perspectives towards its use in the language classroom. This research demonstrates that L1 is a facilitating tool for students that serves as a learning aid and as a pedagogical tool when it comes to acquiring the target language. L1 use is favored when it serves as a pedagogical tool for giving instructions and explaining difficult language, as well as a learning aid to establish rapport and to provide individual help. However, teachers and students make clear that the use of L1 in the classroom has to be minimized to the previously mentioned contexts and L2 has to be maximized as much as possible. Hence, teachers and students also point out the drawback of using L1 indiscriminately, which causes a lack of exposure to the target language. | es |
dc.description.abstract | El present estudi examina l’ús de la primera llengua en el context de l’ensenyament de llengües estrangeres. Amb una investigació qualitativa, es presenten els punts de vista dels professors d’anglès i dels estudiants d’educació secundària, en el context d’un institut públic de Catalunya. Aquest estudi utilitza dues tècniques de recerca per investigar el fenomen: entrevistes amb els professors i qüestionaris amb els estudiants. Els resultats obtinguts mostren que professors i estudiants perceben l’ús de la primera llengua com a part del discurs de l’aula i mantenen perspectives positives cap al seu ús a l’aula de llengua estrangera. Aquesta investigació demostra que l’L1 és una eina facilitadora per als estudiants que serveix d’ajut a l’aprenentatge i com a eina pedagògica a l’hora d’adquirir la llengua estrangera. L’ús de l’L1 és positiu quan serveix com a eina pedagògica per donar instruccions i explicar conceptes difícils, així com a ajut a l’aprenentatge per establir relacions i proporcionar ajuda individual. Tanmateix, professors i estudiants deixen clar que l’ús de l’L1 a l’aula s’ha de reduir al mínim i als contextos esmentats anteriorment i que l’L2 s’ha de maximitzar en qualsevol altre cas. Per tant, professors i estudiants també assenyalen l’inconvenient d’utilitzar l’L1 de manera indiscriminada, cosa que provoca una manca d’exposició a la llengua estrangera. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 37 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Llengua materna | es |
dc.subject.other | Ensenyament de llengües estrangeres | es |
dc.subject.other | Ús de la L1 | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.title | The use of the first language (L1) in the english foreign language (EFL) classroom in Secondary Education in Catalonia | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Dra. Mireia Canals Botines | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |