Mostrar el registro sencillo del ítem
L’ensenyament de la literatura a través de la narrativa transmèdia en l’Educació Secundària
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Puigdomènech Reig, Gemma | |
dc.date.accessioned | 2021-12-15T08:12:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-15T08:12:24Z | |
dc.date.created | 2021-06-04 | |
dc.date.issued | 2021-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6852 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Amb el constant desenvolupament de noves tecnologies i el naixement de noves cultures digitals com a context, cal introduir estratègies didàctiques que apropin la realitat dels joves a les aules. Aquest treball presenta la narrativa transmèdia (transmedia storytelling) com una metodologia que respon a aquesta necessitat, i analitza el seu potencial per a l’aprenentatge de la literatura a l’educació secundària. Les dades extretes de l’estudi mixt basat en l’observació i les enquestes realitzades a l’alumnat de 4t d’ESO d’un institut públic barceloní mostren que la narrativa transmèdia és una eina didàctica efectiva que millora la comprensió lectora. A més, les característiques pròpies de l’enfocament transmèdia com ara la naturalesa interdisciplinària i el treball cooperatiu contribueixen a l’augment de la motivació i interès de l’alumnat. | es |
dc.description.abstract | With the constant development of new technologies and the birth of new digital cultures as a context, it is necessary to introduce didactic strategies that bring the reality of young people closer to the school. This paper presents transmedia storytelling as a methodology that responds to this need, and analyzes its potential for learning literature in secondary education. The data extracted from the mixed study based on observation and surveys carried out on high school students at a public institute in Barcelona shows that transmedia storytelling is an effective teaching tool that improves reading comprehension. In addition, the characteristics of the transmedia approach such as the interdisciplinary nature and cooperative work contribute to the increase of the motivation and interest of the students. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 36 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Narrativa transmèdia | es |
dc.subject.other | Educació secundària | es |
dc.subject.other | Literatura | es |
dc.subject.other | Lectura -- Comprensió | es |
dc.subject.other | Creativitat | es |
dc.subject.other | Interdisciplinarietat | es |
dc.title | L’ensenyament de la literatura a través de la narrativa transmèdia en l’Educació Secundària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Miquel Pujol Tubau | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |