Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorPuigdomènech Reig, Gemma
dc.date.accessioned2021-12-15T08:12:24Z
dc.date.available2021-12-15T08:12:24Z
dc.date.created2021-06-04
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6852
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractAmb el constant desenvolupament de noves tecnologies i el naixement de noves cultures digitals com a context, cal introduir estratègies didàctiques que apropin la realitat dels joves a les aules. Aquest treball presenta la narrativa transmèdia (transmedia storytelling) com una metodologia que respon a aquesta necessitat, i analitza el seu potencial per a l’aprenentatge de la literatura a l’educació secundària. Les dades extretes de l’estudi mixt basat en l’observació i les enquestes realitzades a l’alumnat de 4t d’ESO d’un institut públic barceloní mostren que la narrativa transmèdia és una eina didàctica efectiva que millora la comprensió lectora. A més, les característiques pròpies de l’enfocament transmèdia com ara la naturalesa interdisciplinària i el treball cooperatiu contribueixen a l’augment de la motivació i interès de l’alumnat.es
dc.description.abstractWith the constant development of new technologies and the birth of new digital cultures as a context, it is necessary to introduce didactic strategies that bring the reality of young people closer to the school. This paper presents transmedia storytelling as a methodology that responds to this need, and analyzes its potential for learning literature in secondary education. The data extracted from the mixed study based on observation and surveys carried out on high school students at a public institute in Barcelona shows that transmedia storytelling is an effective teaching tool that improves reading comprehension. In addition, the characteristics of the transmedia approach such as the interdisciplinary nature and cooperative work contribute to the increase of the motivation and interest of the students.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent36 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherNarrativa transmèdiaes
dc.subject.otherEducació secundàriaes
dc.subject.otherLiteraturaes
dc.subject.otherLectura -- Comprensióes
dc.subject.otherCreativitates
dc.subject.otherInterdisciplinarietates
dc.titleL’ensenyament de la literatura a través de la narrativa transmèdia en l’Educació Secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Miquel Pujol Tubau
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir