Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorAguilera Dávila, Maite
dc.date.accessioned2021-12-15T11:40:48Z
dc.date.available2021-12-15T11:40:48Z
dc.date.created2021-06
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6860
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractA Catalunya, l’alumnat d’ESO pertanyent a famílies d’origen estranger pateix una taxa de fracàs escolar que duplica la dels seus companys. Considerant que l’hàbit lector és un factor determinant de l’èxit escolar, es pretén investigar si una oferta bibliogràfica que tingui en compte la seva llengua i cultura d’origen pot incidir en el seu hàbit lector i, en conseqüència, en els seus resultats acadèmics. Per estudiar l’hàbit lector, s’ha realitzat una enquesta entre l’alumnat d’ESO de l’INS 9 de Santa Coloma de Gramenet i s’han comparat els resultats establint dos grups d’alumnes en funció de la seva llengua habitual a la llar. Paral·lelament, s’ha realitzat una entrevista en profunditat a la responsable de la biblioteca del centre per conèixer si el fons de la biblioteca i les polítiques de lectura del centre tenen en compte l’especificitat d’aquest col·lectiu. Si bé la quantitat de lectura no divergeix entre els dos grups, sí que hi ha diferències pel que fa a la relació amb la lectura i en els factors que la potenciarien. Com a motor de canvi, es planteja l’adaptació de l’oferta bibliogràfica al nivell i interessos de l’alumnat, atorgant un paper central a la tasca prescriptora i social de la biblioteca escolar.es
dc.description.abstractIn Catalonia, the rate of school failure among students with immigrant backgrounds doubles the one of their peers. Considering that the reading habit is a key driver for school success, the aim of this study is to investigate whether taking into account the language and culture of origin of these students when selecting bibliographic offer can have an impact on their reading habits and, consequently, the academic results of this group of students. In order to study the reading habits, a survey was carried out among ESO students at INS 9 in Santa Coloma de Gramenet. Two groups of students were set according to their usual language at home, and their results were compared. At the same time, an in-depth interview was conducted with the manager of the school library to find out whether the collection and reading policies in the school took into account the specific nature of this group. While the amount of reading does not diverge between the two groups, there are differences in their attitude towards reading and the interventions that would enhance it. Adapting the bibliographic offer to the student's level and interests, along with increasing the role of the school library in recommendations and social activities appears to be an incentive for change.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent44 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherHàbit lectores
dc.subject.otherEducacióes
dc.subject.otherBiblioteques escolarses
dc.subject.otherÈxit acadèmices
dc.subject.otherImmigració i escolaes
dc.titleL’hàbit lector de l’alumnat amb llengua inicial extracurriculares
dc.title.alternativeL’adaptació de l’oferta bibliogràfica i el paper de la biblioteca escolar com a eines per al foment de la lectura i l’èxit escolares
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Dr. Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix