Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorCastro Agudo, Naroa
dc.date.accessioned2021-12-20T10:56:11Z
dc.date.available2021-12-20T10:56:11Z
dc.date.created2021-06-03
dc.date.issued2021-06-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6869
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractCultural learning has been considered as an essential element when studying English as a foreign language in order to ensure successful communication in a multicultural context. The present study, therefore, aims at investigating two relevant aspects that are crucial in secondary education in Catalonia. On the one hand, by means of a documentary analysis technique, an EFL textbook was analyzed to identify whether the book centers its cultural examples, as traditionally, in the United Kingdom and the United States. On the other hand, with the use of a questionnaire, the students' perceptions of learning English with a multicultural approach were investigated. The data retrieved from the textbook analysis was managed according to Kachru’s three-circles model, and the results show that the cultural examples found in the book are equally distributed between the inner and the expanding circle, but the outer circle is disregarded. The questionnaire findings state that students have a positive opinion towards learning English in a multicultural way and seem to be favorably disposed to learn about other cultures. However, it is discussed how the students do not seem to feel connected to the cultural examples found in the textbook.es
dc.description.abstractL’aprenentatge cultural s’ha considerat un element principal a l’hora d’estudiar anglès com a llengua estrangera per tal d’assegurar un procés comunicatiu satisfactori dins d’un context multicultural. Aquest estudi pretén investigar dos aspectes rellevants en l’educació secundària a Catalunya. D’una banda, mitjançant l’anàlisi documental, es va estudiar un llibre de text d’ALE per identificar si aquest centrava els seus exemples culturals, com s’ha fet tradicionalment, al Regne Unit i als Estats Units. D'altra banda, es va investigar les percepcions dels estudiants sobre l'aprenentatge de l'anglès des d'una vessant multicultural utilitzant un qüestionari. Les dades obtingudes de l’anàlisi del llibre de text es van gestionar segons el model de tres cercles de Kachru, i els resultats mostren que els exemples culturals que es troben al llibre es distribueixen de forma equitativa entre el cercle interior i el cercle en expansió, mentre que el cercle exterior queda ignorat. Els resultats del qüestionari indiquen que els estudiants tenen una opinió positiva sobre l’aprenentatge multicultural de l’anglès i semblen estar disposats a aprendre sobre altres cultures. Finalment, es discuteix com els estudiants no se senten connectats amb els exemples culturals del llibre de text.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent52 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAnglès -- Ensenyamentes
dc.subject.otherAnglès -- Llengua vehiculares
dc.subject.otherAnglès -- Llibres de textes
dc.subject.otherCulturaes
dc.subject.otherCultura -- Aprenentatgees
dc.titleLearning english as a multicultural language in secondary school in Catalonia: textbook analysis and students’ perceptionses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: M. Àngels Pinyana Garriga
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix