Mostra el registre parcial de l'element
La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Alonso Álvarez, Paula | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T12:31:50Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T12:31:50Z | |
dc.date.created | 2021-06 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6872 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | En aquest treball s’analitzen les possibilitats de la premsa escolar com a eina didàctica per a incrementar la motivació de l’alumnat de l’educació secundària obligatòria per l’escriptura i per a practicar les habilitats escrites de la llengua castellana d’acord amb l’adequació, la coherència, la cohesió i el procés de correcció textual. Es vol determinar, en concret, si les experiències d’elaboració de publicacions a l’aula contribueixen a generar un progrés de l’interès i les destreses dels estudiants en aquest sentit. Per fer la recerca, s’ha optat per una metodologia mixta, utilitzant una triangulació de dades qualitatives i quantitatives provinents d’entrevistes a docents que han liderat projectes de premsa escolar a l’ESO, de l’observació durant la realització d’una revista amb l’alumnat del primer curs de la secundària durant l’estada de pràctiques i d’una enquesta distribuïda entre aquests mateixos alumnes. Els resultats de l’estudi permeten afirmar que la premsa escolar és un recurs pedagògic molt adient per a fomentar l’interès dels estudiants per l’escriptura i per a treballar les competències escrites, tot i que de les evidències recollides es desprèn que incideix més sobre l’adequació, la coherència i el procés de correcció. | es |
dc.description.abstract | This article analyzes the possibilities of the school press as a teaching tool to increase compulsory secondary school students' motivation for writing and to practice the written skills of the Spanish language in accordance with adequacy, coherence, cohesion and the process of textual correction. The aim is to determine, in particular, whether the experiences of developing publications in the classroom contribute to generating progress in the interest and skills of students in this regard. To carry out the research, a mixed methodology was chosen, using a triangulation of qualitative and quantitative data from interviews with teachers who have led school press projects in ESO, from observation during the creation of a magazine with the students in the first year of secondary school during the internship and from a survey distributed among these same students. The results of the study allow us to state that school press is a very suitable pedagogical resource to encourage students' interest in writing and to work on written skills, although the evidence gathered shows that it affects adequacy, coherence and the process of correction more than cohesion. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 28 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Premsa escolar | es |
dc.subject.other | Didàctica | es |
dc.subject.other | Educació secundària | es |
dc.subject.other | Comunicació escrita | es |
dc.subject.other | Correcció d'estil | es |
dc.title | La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana | es |
dc.title.alternative | Repercussió sobre l’expressió escrita i la motivació de l’alumnat de l’ESO | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Pere Quer Aiguadé | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |