Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorPinzolas i Torruella, Marta
dc.date.accessioned2022-01-12T12:16:54Z
dc.date.available2022-01-12T12:16:54Z
dc.date.created2021-06-04
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6911
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractEn aquest article s’explora fins a quin punt la pràctica de la lectura i l’enfocament del treball literari que es fa als centres educatius de secundària pot influir en l’hàbit lector dels alumnes, especialment d’aquells que no tenen un entorn favorable a la lectura. Per fer-ho, s’ha comprovat quin és l’estat actual de l’hàbit lector entre els adolescents i quins són els factors que el condicionen. La mostra seleccionada per a la investigació ha constat de 72 alumnes i 8 docents de secundària, els quals han aportat dades quantitatives i qualitatives a la recerca. La metodologia mixta ha permès triangular les dades provinents de les entrevistes i de les enquestes, que combinaven preguntes de resposta múltiple, resposta oberta i escales de Likert. Els resultats mostren que l’enfocament del treball literari i la pràctica de la lectura als centres està subjecte al criteri dels docents o dels centres i que, amb independència del criteri aplicat, no estimulen l’hàbit lector en aquells alumnes que no el tenen.es
dc.description.abstractThis article explores whether the required readings and the literature studied in secondary schools influence the habit of reading among students, especially those whose family environment is not used to reading. In order to do so, not only teenagers’ reading habits have been checked, but also the factors which may influence them. The sample selected for the research consisted of 72 students and 8 secondary school teachers, who provided quantitative and qualitative data to the research. Thanks to this mixed methodology, it has been possible to triangulate data from interviews and surveys, which contained multiple-choice questions, open questions and Likert rating scales. The results show that the literature studied and the practice of reading done in secondary schools depends on the judgement of teachers and schools and do not stimulate the habit of reading among students.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent34 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherHàbit lectores
dc.subject.otherAdolescentses
dc.subject.otherLiteratura -- Educació secundàriaes
dc.subject.otherCompetència i actuació (Lingüística)es
dc.titleLa influència del centre educatiu en l’hàbit lector dels alumnes de secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Francesc Codina i Valls
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Fitxers en aquest element

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix