Sistema per reduir el risc d’accidents a les cantonades (ARGOS CAM)
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-06-06Resumen
En el següent Treball de Final de Grau, s’exposa el projecte dut a terme per al
desenvolupament d’un dispositiu que té per objectiu augmentar la visibilitat dels vehicles a
les cantonades per tal d’evitar accidents. Concretament al treball s’explicaran els mètodes
que s’usen per a la identificació de possibles fonts de perill, la integració al vehicle del
dispositiu i el mètode de notificació al conductor.
El projecte té dues línies metodològiques principals: 1) adquisició, processament d’imatges
i reconeixement d’objectes, i 2) disseny del dispositiu electrònic. Aquestes dues línies de
treball s’integren en un dispositiu funcional que un cop processades les imatges, juntament
amb l’anàlisi de l’estat de moviment del vehicle, emet avisos sonors i lluminosos que
indiquen la presència de vianants o vehicles que s’aproximen pels laterals.
Per dur a terme això, en primer lloc, s’han adquirit una sèrie de vídeos que han estat usats
per a la realització de les proves, de forma prèvia a la integració al vehicle. Quant a la
programació, aquesta s’ha dut a terme amb una Jeston Nano i el llenguatge Python junt
amb una sèrie de llibreries open source, entre les quals destaca OpenCV. El disseny del
dispositiu s’ha dut a terme amb el programa de disseny 3D Fusion360.
Així doncs, l’objectiu principal del projecte és augmentar la visibilitat del conductor quan es
troba a una cantonada intentant girar. El dispositiu construït permet incrementar la visibilitat
del conductor mitjançant l’ús de dues càmeres situades a la part del davant del cotxe i
indicarà la presència d’objectes perillosos.
Els resultats obtinguts són prometedors. Per una banda, mostrar la imatge de la part frontal
del cotxe ja suposa un gran avantatge de visibilitat. A més, als vídeos usats per realitzar les
proves, en dies solejats o ennuvolats i les proves realitzades fora del cotxe, s’han obtingut
resultats satisfactoris ja que s’avisava correctament al conductor quan un vehicle o vianant
s’estava aproximant. En canvi, en condicions adverses, com pluja i boira, s’han observat
alguns problemes de reconeixement dels vehicles i persones. També, a causa de la limitació
de potencia al connectar la placa a una bateria portàtil per incorporar-la al cotxe aquesta
no ha tingut el funcionament esperat i no ha donat els avisos correctament.
En definitiva, el projecte ha mostrat resultats que fan pensar que aquest dispositiu, amb una
mica més de desenvolupament, podria ser incorporat com un sistema més d’assistència a
la conducció.
In the following Final Degree Project, the project carried out for the development of a device
is exposed that aims to increase the visibility of vehicles in the corners in order to avoid
accidents. Specifically, the work will explain the methods used to identify possible hazard
sources, the integration into the device's vehicle and the driver notification method.
The project has two main methodological lines: 1) acquisition, image processing and object
recognition, and 2) design of the electronic device. These two lines of work are integrated
into a functional device that, together with the analysis of the vehicle's state of movement,
emits sound and luminous warnings indicating the presence of pedestrians or vehicles
approaching the sides.
To carry out this, in the first place, a series of videos have been acquired that have been
used for the realization of the tests, prior to the integration into the vehicle. As for the
programming, this has been carried out with a Jeston Nano and the Python language
together with a series of open-source libraries, among which OpenCV stands out. The
device's design was carried out with the Fusion360 3D design program.
Therefore, the main objective of the project is to increase the visibility of the driver when he
is in a corner trying to turn. The built device allows to increase the visibility of the driver by
using two cameras located in the front of the car and will indicate the presence of
dangerous objects.
The results obtained are promising. On the one hand, showing the image of the front of the
car already represents a great advantage of visibility. In addition, in the videos used to carry
out the tests, on sunny or cloudy days and the tests carried out outside the car, satisfactory
results have been obtained since the driver was correctly notified when a vehicle or
pedestrian was approaching. On the other hand, in adverse conditions, such as rain and
fog, some problems of recognition of vehicles and people have been observed. Also, due
to the power limitation when connecting the board to a portable battery to incorporate it
into the car it has not had the expected operation and has not given the warnings correctly.
In short, the project has shown results that suggest that this device, with a little more
development, could be incorporated as another driving assistance system.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Accidents -- Prevenció
Seguretat viària
Electrònica
Electrònica -- Aparells i instruments
ARGOS CAM -- Disseny i construcció
Páginas
77 P.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca