Motius (inclusius) pels quals les famílies escullen La Bressola. Estudi de cas: La Bressola del Soler
Author
Other authors
Publication date
2022-05-13Abstract
Aquest treball sorgeix de la necessitat d’investigar sobre les motivacions que tenen les
famílies a l’hora de portar els seus infants a les escoles associatives i immersives en
català de la Catalunya del Nord, La Bressola, més concretament, a La Bressola del
Soler. Per a dur a terme aquest estudi de cas, s’han conceptualitzat diferents aspectes
de l’escola i l’educació a La Bressola. També s’han realitzat entrevistes a diferents
mestres de l’escola que han explicat com es treballa amb els infants i què perceben
que valoren més les famílies. Amb aquestes informacions, s’ha creat un qüestionari
que han respost les famílies de l’escola valorant, tant en el moment d’apuntar els
infants com ara que formen part de l’escola, aspectes inclusius i no inclusius de la
metodologia i la pràctica educativa a La Bressola del Soler. Al final del treball, s’hi
destaquen l’anàlisi dels resultats de tots dos instruments així com les conclusions de la
investigació.
This project responds to the need of research about the families’ motivations
concerning their choice when applying for the associative and language immersion
schools of North Catalonia, La Bressola, specifically in La Bressola del Soler. To
develop this case study, some conceptualizations have been included about these
schools’ history and pedagogy. Also, some interviews with several teachers have been
carried out to understand how they work with children and what they feel about
families’ motivations. Considering their opinions, a survey has been created, so
families could answer it, when they were considering choosing the school but also now
that they are a part of it. At the end of this project, some highlights of both interviews
and surveys are given, as well as the final conclusions.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Mètode de projectes
Motivació
Família i escola
Catalunya del Nord (França)
Immersió lingüística
Català -- Ensenyament -- Immersió lingüística
Pages
146 p.
Note
Curs 2021-2022
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca