Mostra el registre parcial de l'element
Periodisme i educació. La visió de l’educació i l’escola segons Carles Capdevila
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Muñoz Casellas, Olga | |
dc.date.accessioned | 2023-02-07T19:21:52Z | |
dc.date.available | 2023-02-07T19:21:52Z | |
dc.date.created | 2022-05 | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7216 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | Carles Capdevila i Plandiura va ser llicenciat en filosofia, periodista i director del diari Ara, entre altres coses. Va morir a 51 anys a causa d’un càncer, tot deixant un llegat periodístic marcat per la divulgació educativa. En tot moment va ser fidel als seus principis i va saber acostar els oficis més anònims a la realitat i als mitjans de comunicació, qüestionant i plantejant a la societat temes poc tractats com ara l’ensenyament, educar en valors, educació en positiu, etc. En aquest treball he volgut fer un plantejament de la vida, la biografia i les idees educatives, personals i professionals de Carles Capdevila a través d’amics i familiars que van tenir la gran oportunitat de conèixer, i que van ser de gran rellevància a la seva vida. Així doncs, gràcies a entrevistes i anàlisi d’articles, llibres i conferències de Carles Capdevila, he pogut aprofundir en el seu pensament i conèixer les seves idees i ideals educatius des d’un enfocament proper i humà. | es |
dc.description.abstract | Carles Capdevila Plandiura was graduated in philosophy, journalist and director of the newspaper Ara, among other things. He died of cancer at the age of 51, leaving a journalistic legacy marked by educational outreach. At all times he was true to his principles and knew how to bring the most anonymous jobs closer to reality and media, by questioning and raising to society little-discussed issues such as teaching, educating in values, positive education, etc. The aim of this essay is to make an approach to Carles Capdevila’s life, biography and educational, personal and professional ideas through his friends and family who had the great opportunity to meet him, and who were of enormous importance in his life. Thus, thanks to interviews and analysis of articles, books and lectures by Carles Capdevila, I have been able to go deeper into his thinking and learn about his educational ideas and ideals from a close and human perspective. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 130 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Educació | es |
dc.subject.other | Periodisme | es |
dc.subject.other | Ensenyament -- Innovacions | es |
dc.subject.other | Sociologia de l'educació | es |
dc.title | Periodisme i educació. La visió de l’educació i l’escola segons Carles Capdevila | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |