Mostrar el registro sencillo del ítem
Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Bonastre Maneu, Meritxell | |
dc.date.accessioned | 2023-05-03T08:10:21Z | |
dc.date.available | 2023-05-03T08:10:21Z | |
dc.date.created | 2022-06 | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7422 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | El següent article explora la introducció de la literatura postcolonial en anglès a una classe de vint alumnes de l'Institut d'Argentona com a mitjà per desenvolupar habilitats de pensament crític i enriquir coneixements sobre diversitat cultural i ètnica. Amb la intenció d'aproximar els alumnes a la crítica postcolonial, han llegit vinyetes de la novel·la ‘The House on Mango Street’ (La casa de Mango Street) de l'autora xicana Sandra Cisneros i han treballat activitats que parteixen des de l’enfocament de la pedagogia crítica. Mitjançant dues enquestes, realitzades a l'inici i al final de les vuit sessions, mostres d’alumnes de dues activitats i una discussió en grup, els resultats apunten que la lectura d'aquesta novel·la ha servit per ampliar els coneixements dels estudiants sobre la comunitat xicana, així com per a desenvolupar habilitats de pensament crític desemmascarant relacions de poder i pràctiques discriminatòries pel que fa qüestions racials, de classe i de gènere, tant en les seves pròpies realitats com als EUA. | es |
dc.description.abstract | This paper explores the introduction of Postcolonial literature to a class of twenty students at the Argentona high school as a means of developing critical thinking skills and enhancing their perspective on cultural and ethnical diversity. With the intention of approximating students to postcolonial criticism, they were presented with vignettes from the novel ‘The House on Mango Street’ by the Chicana author Sandra Cisneros and worked on activities that stem from a Critical Pedagogy approach. By means of two surveys, given at the beginning and the end of the eight one-hour sessions, two forms of students’ production samples, and a group discussion, results show that the reading of this novel proved successful in expanding students’ knowledge of the Chicano community and the development of critical thinking skills. The activities also managed to unveil power relations and discriminatory practices with regards to race and ethnicity, class, and gender, both in students’ own community and in the US. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 51 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.subject.other | Anglès en l'ensenyament | es |
dc.subject.other | Pensament crític | es |
dc.subject.other | Educació secundària obligatòria | es |
dc.title | Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Àngel Raluy | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |