Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorBonastre Maneu, Meritxell
dc.date.accessioned2023-05-03T08:10:21Z
dc.date.available2023-05-03T08:10:21Z
dc.date.created2022-06
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7422
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractEl següent article explora la introducció de la literatura postcolonial en anglès a una classe de vint alumnes de l'Institut d'Argentona com a mitjà per desenvolupar habilitats de pensament crític i enriquir coneixements sobre diversitat cultural i ètnica. Amb la intenció d'aproximar els alumnes a la crítica postcolonial, han llegit vinyetes de la novel·la ‘The House on Mango Street’ (La casa de Mango Street) de l'autora xicana Sandra Cisneros i han treballat activitats que parteixen des de l’enfocament de la pedagogia crítica. Mitjançant dues enquestes, realitzades a l'inici i al final de les vuit sessions, mostres d’alumnes de dues activitats i una discussió en grup, els resultats apunten que la lectura d'aquesta novel·la ha servit per ampliar els coneixements dels estudiants sobre la comunitat xicana, així com per a desenvolupar habilitats de pensament crític desemmascarant relacions de poder i pràctiques discriminatòries pel que fa qüestions racials, de classe i de gènere, tant en les seves pròpies realitats com als EUA.es
dc.description.abstractThis paper explores the introduction of Postcolonial literature to a class of twenty students at the Argentona high school as a means of developing critical thinking skills and enhancing their perspective on cultural and ethnical diversity. With the intention of approximating students to postcolonial criticism, they were presented with vignettes from the novel ‘The House on Mango Street’ by the Chicana author Sandra Cisneros and worked on activities that stem from a Critical Pedagogy approach. By means of two surveys, given at the beginning and the end of the eight one-hour sessions, two forms of students’ production samples, and a group discussion, results show that the reading of this novel proved successful in expanding students’ knowledge of the Chicano community and the development of critical thinking skills. The activities also managed to unveil power relations and discriminatory practices with regards to race and ethnicity, class, and gender, both in students’ own community and in the US.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent51 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.subject.otherAnglès en l'ensenyamentes
dc.subject.otherPensament crítices
dc.subject.otherEducació secundària obligatòriaes
dc.titleUsing postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case studyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Àngel Raluy
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir