Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorGiralt Puga, Andreu
dc.date.accessioned2023-05-06T04:40:08Z
dc.date.available2023-05-06T04:40:08Z
dc.date.created2022-06-01
dc.date.issued2022-06-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7436
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractLa llengua pròpia del nostre país, el català, és una llengua amenaçada i corre el risc de desaparèixer: està en retrocés, sobretot, pel que fa al seu ús social. En un context on les llengües dominants —sobretot el castellà, però també l’anglès— van guanyant parcel·les d’ús, l’abandonament del català per part dels seus parlants, és una de les causes principals d’aquest procés. Alhora, en un món encaminat a la interacció digital global i en un sistema educatiu encara molt pendent de l’escriptura, la competència oral dels estudiants de secundària no assoleix els nivells desitjables. Aquest fenomen, que es comença a fer palès de manera generalitzada, és encara més evident en el cas del català. La seva presència és cada cop menor als instituts de secundària de l’àrea metropolitana de Barcelona. Així les coses, l’enfocament comunicatiu de l’ensenyament de llengües i la immersió lingüística haurien pogut dur-nos a una situació molt diferent, i en canvi ens trobem que, per una banda l’ús del català als instituts comença a ser residual i per l’altra que la competència comunicativa de molts estudiants de secundària i batxillerat no es correspon a la que en podríem esperar. Amb aquest treball, que és l’estudi d’un cas concret, mirem d’entendre les causes i explorar possibles solucions a un problema que, si no para d’augmentar, pot acabar convertint-se en un dels factors clau de l’abandonament definitiu del català per part de la població més jove del país, que és el primer pas cap a la desaparició de la llengua.es
dc.description.abstractOur country's language, Catalan, is endangered and is at risk of disappearing: it is in decline, mainly if we focus on its social use. In a context where dominant languages —especially Spanish but English too—are gaining ground, the lack of use of Catalan by their speakers is one of the principal causes of this process. At the same time, in a world that points to global digital interplay and is still focused on writing, oral competition from secondary school students does not reach the required levels. This phenomenon, which is beginning to become widespread, is even more evident in the case of Catalan. Its presence is diminishing in secondary schools in the metropolitan area of Barcelona. Thus, the communicative approach to language teaching and linguistic immersion may lead us to a very different situation. Instead of this, we find that, on the one hand, the use of Catalan in high schools is beginning to be residual and, on the other hand, that the communicative competence of many secondary school students does not correspond to what we might expect. With this work, which is the study of a specific case, we are trying to understand the causes and explore possible solutions to a problem which, if ever-increasing, may eventually become one of the main factors in the definitive disappearance of Catalan by the youngest population in the country, which is the first step towards the disappearance of the language.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent46 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherCatalà parlates
dc.subject.otherCatalà en l'ensenyamentes
dc.titleUsos lingüístics i oralitat a les aules de secundària: la llengua oral com a eina d’aprenentatgees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Àngel Raluy Alonso
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint