dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Nonell Ruscalleda, Marçal | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T08:16:11Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T08:16:11Z | |
dc.date.created | 2022-06-03 | |
dc.date.issued | 2022-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7447 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description | 4t Premi Sebastià Àlvarez al Millor TFM de temàtica educativa | |
dc.description.abstract | La següent investigació articulada a través d’una metodologia “Top-down”, explora la situació actual de l’Educació Física a escala global, per a posteriorment presentar els models pedagògics i les noves tendències vinculades als mateixos com a una solució pràctica a les necessitats detectades prèviament a través d’una concepció sistèmica de la disciplina fonamentada en una perspectiva Bernsteiniana i una visió socioecològica. En aquest context, l’objectiu de la mateixa és determinar la situació actual dels models pedagògics entre el professorat d’Educació Física de diferents centres d’Educació Secundària Obligatòria de Catalunya. Resultats i conclusions. Els resultats demostren un mínim coneixement dels models pedagògics entre tots els docents participants en l’estudi tot i que la seva formació decreix notablement condicionant d’aquesta manera la seva aplicació pràctica. Tot i això, es confirmen els beneficis que poden aportar els models pedagògics, així com la seva capacitat per a donar resposta a les necessitats educatives i socials actuals a escala global a través d’una visió sistèmica de l’assignatura. | es |
dc.description.abstract | The following research, articulated through a “Top-Down” methodology, explores the current situation of Physical Education worldwide, to later present the pedagogical models and the new trends linked to them as a practical solution to the needs previously detected through a systemic conception of the discipline based on a Bernsteinian perspective and a socio-ecological vision. In this context, the aim of the research is to determine the current situation of the pedagogical models among the teachers of Physical Education of different centers of Compulsory Secondary Education School of Catalonia. Results and conclusions. The results show a minimal knowledge of the pedagogical models among all the teachers participating in the study although their training decreases significantly, thus conditioning their practical application. However, the benefits that pedagogical models can bring are confirmed, as well as their ability to respond to current educational and social needs on a global scale through a systemic view of the subject. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 69 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Educació física -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.subject.other | Pedagogia | es |
dc.title | L'Educació Física en l'escola del futur: una visió global a través dels models pedagògics | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Montserrat Martín Horcajo | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |