Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorToledano Martin, Ana
dc.date.accessioned2023-05-09T09:57:16Z
dc.date.available2023-05-09T09:57:16Z
dc.date.created2022-06-01
dc.date.issued2022-06-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7460
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractThe present study aims to analyse the use of current digital technologies such as Quizlet to learn vocabulary in the English subject. The participants of this study are students that are currently enrolled in the 1st of Baccalaureate course. The study also attempts to examine the students’ predisposition toward this sort of technologies, as well as to figure out their experience with its use. Additionally, it has been elaborated as a class content proposal with the incorporation of Quizlet. The applied methodology has been mixed, using tools from the qualitative methodology (interviews and non-participative classroom observation) and tools from the quantitative methodology like questionnaires. The results obtained demonstrate that, with Quizlet, students’ motivation and participation increase when they are studying, learning and practising with English vocabulary. At the same time, they also reach higher rates of content retention. Nevertheless, the results did not bring enough relevant information on whether the use of Quizlet has a positive impact on the students’ evolution and academic performance.es
dc.description.abstractEl present estudi pretén analitzar la utilització actual d’eines digitals com Quizlet per aprendre vocabulari en llengua anglesa. Els participants de l’estudi són estudiants que actualment estan cursant 1r de Batxillerat. L’estudi també vol examinar la predisposició dels estudiants cap a les noves tecnologies, així com conèixer la seva experiència d’ús. A més a més, s’ha elaborat una proposta de classe amb la incorporació de Quizlet. La metodologia aplicada ha estat mixta, utilitzant eines de la metodologia qualitativa (entrevistes i l’observació d’aula no participativa) i eines de la metodologia quantitativa com els qüestionaris. Els resultats obtinguts demostren que, amb Quizlet, la motivació i participació dels estudiants augmenta quan estudien aprenen i practiquen vocabulari en llengua anglesa. Al mateix temps, aconsegueixen nivells més alts de retenció de continguts. Tot i així, els resultats no van mostrar suficient informació rellevant per determinar si l’ús de Quizlet va tenir un impacte positiu en l’evolució i rendiment acadèmic dels estudiants.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent29 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAnglès en l'ensenyamentes
dc.subject.otherTecnologia educativaes
dc.subject.otherMotivació en l'educació -- Ensenyament secundaries
dc.titleThe application and use of the digital app Quizlet to learn vocabulary in English during the First Baccalaureate education at the Secondary School Milà i Fontanals (Vilafranca del Penedès): a case studyes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Laia Ruiz
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint