El gènere teatral com a eina per a la Didàctica de la Llengua i la Literatura i per al desenvolupament personal de l’alumnat
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-06-03Resumen
El present treball posa en manifest la marginació de la literatura a les aules de secundària i els beneficis que comporta el treball del text literari teatral. Per això, s’ha aplicat a un grup reduït de 4t d’ESO una proposta didàctica en la qual s’utilitza el gènere teatral com a eina per a l’ensenyament de la llengua. L’estudi se centra en la recollida i l’anàlisi de les dades obtingudes de la intervenció a l’aula. Els resultats aconseguits i analitzats demostren que treballant la literatura s’aprèn de llengua, i a més, es potencia el desenvolupament personal de l’alumnat.
The following project stands out the marginalization of literature in high school classrooms and the benefits of working with theatrical literary text. For this reason, a didactic proposal has been applied to a small group of 4th ESO students in which the theatrical genre is used as a tool for language teaching. The study focuses on the collection and analysis of data obtained from the classroom intervention. The results obtained and analyzed show that by working on literature, one also learns the language and, in addition, the personal development of
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutor: Pere Quer Aiguadé
Lengua
Catalán
Palabras clave
Teatre en l'ensenyament
Literatura -- Educació secundària
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Páginas
31 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca