Mostra el registre parcial de l'element
La transformació de la docència i el seu impacte en la millora de l'aprenentatge de l'estudiantat
dc.contributor | Pinyana, Àngels | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Centre d'Innovació i Formació en Educació | ca |
dc.contributor.author | Portell Llorca, Antoni | |
dc.date.accessioned | 2023-06-20T17:56:57Z | |
dc.date.available | 2023-06-20T17:56:57Z | |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-84-126726-6-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7481 | |
dc.description | Aquesta publicació ha estat finançada per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya en el marc de la I Jornada sobre Docència Universitària de la UVic-UCC celebrada a Vic el 22 de juny de 2023. | ca |
dc.description.abstract | La innovació docent a les universitats implica incorporar mètodes, estratègies i tecnologies docents noves i efectives per millorar l’experiència d’aprenentatge dels estudiants. Té com a principals objectius fomentar el pensament crític, la creativitat, la col·laboració i les habilitats de resolució de problemes dels estudiants, alhora que ens dona eines als professors per adaptar-nos davant la constant evolució de l’educació. A la UVic-UCC la innovació docent s’ha abordat des de fa molts anys amb enfocament multidimensional que combina estratègies pedagògiques, integració tecnològica i un enfocament centrat en l’estudiant per crear experiències d’aprenentatge atractives i efectives. Un dels aspectes claus de la innovació docent a casa nostra passa per fomentar la participació activa dels estudiants en el procés d’aprenentatge i l’aplicació del coneixement, mitjançant activitats interactives, debats, treballs en grup i experiències pràctiques. Aules invertides, aprenentatge basat en projectes/problemes o estudis de cas, son exemples alternatius a les aules tradicionals que ens permeten oferir un aprenentatge més pràctic i centrat en l’estudiant. A més, la innovació tecnològica com ara la realitat virtual, realitat augmentada, simulacions i eines de col·laboració en línia per crear entorns d’aprenentatge immersius i interactius cada vegada van adquirint un paper més rellevant a les nostres aules. Tota aquesta tecnologia educativa ens permet millorar la participació dels estudiants, facilitar l’aprenentatge personalitzat, promoure la col·laboració entre els alumnes, i proporcionar aplicacions de conceptes al món real. L’avaluació també és un aspecte essencial. Proporcionar retroalimentació oportuna i constructiva, utilitzant rúbriques, autoavaluació i avaluació entre iguals, contribueix a que els estudiants comprenguin millor els seus punts forts o prenguin consciència d’allò que encara han de polir. Efectivament, a la UVic-UCC aquests últims anys hem experimentat el desplaçament de l’avaluació purament sumativa a l’avaluació formativa, on l’avaluació s’utilitza com a eina per orientar i millorar l’aprenentatge. L’enfoc multidimensional de la innovació docent a la UVic-UCC inclou, evidentment, el professorat. D’una banda, ens esmercem en donar suport al professorat per desenvolupar les seves habilitats docents i estar al dia de les últimes pràctiques i tecnologies pedagògiques. Així, els programes de formació i la creació comunitats de pràctica serveixen per capacitar els nostres professors per tal que incloguin la innovació en la seva docència. D’altra banda, l’anàlisi de les dades d’innovació docent contribueix a obtenir informació sobre el rendiment, la participació i els patrons d’aprenentatge dels estudiants, de manera que l’anàlisi d’aquestes dades ens ajuda a la presa de decisions educatives, així com a identificar futures àrees de millora. Experiències com la I Jornada sobre docència universitària de la UVic-UCC, les presentacions de la qual es recullen en aquesta publicació, contribueixen a forjar un entorn propici per a l’experimentació, la presa de riscos i la millora contínua en la docència. En definitiva, amb aquestes pàgines volem reconèixer, i donar a conèixer, pràctiques docents innovadores, a l’hora que fomentem oportunitats de col·laboració i intercanvi d’idees entre els professors per instaurar una vertadera cultura de la innovació a la UVic-UCC. | ca |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 63 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. CIFE | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Docència -- Jornades | es |
dc.subject.other | Universitats | es |
dc.subject.other | Innovacions tecnològiques | es |
dc.subject.other | Aprenentatge | es |
dc.subject.other | Estudiants | es |
dc.title | La transformació de la docència i el seu impacte en la millora de l'aprenentatge de l'estudiantat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | es |