Show simple item record

dc.contributorPinyana, Àngels
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Centre d'Innovació i Formació en Educacióca
dc.contributor.authorPortell Llorca, Antoni
dc.date.accessioned2023-06-20T17:56:57Z
dc.date.available2023-06-20T17:56:57Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-84-126726-6-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7481
dc.descriptionAquesta publicació ha estat finançada per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya en el marc de la I Jornada sobre Docència Universitària de la UVic-UCC celebrada a Vic el 22 de juny de 2023.ca
dc.description.abstractLa innovació docent a les universitats implica incorporar mètodes, estratègies i tecnologies docents noves i efectives per millorar l’experiència d’aprenentatge dels estudiants. Té com a principals objectius fomentar el pensament crític, la creativitat, la col·laboració i les habilitats de resolució de problemes dels estudiants, alhora que ens dona eines als professors per adaptar-nos davant la constant evolució de l’educació. A la UVic-UCC la innovació docent s’ha abordat des de fa molts anys amb enfocament multidimensional que combina estratègies pedagògiques, integració tecnològica i un enfocament centrat en l’estudiant per crear experiències d’aprenentatge atractives i efectives. Un dels aspectes claus de la innovació docent a casa nostra passa per fomentar la participació activa dels estudiants en el procés d’aprenentatge i l’aplicació del coneixement, mitjançant activitats interactives, debats, treballs en grup i experiències pràctiques. Aules invertides, aprenentatge basat en projectes/problemes o estudis de cas, son exemples alternatius a les aules tradicionals que ens permeten oferir un aprenentatge més pràctic i centrat en l’estudiant. A més, la innovació tecnològica com ara la realitat virtual, realitat augmentada, simulacions i eines de col·laboració en línia per crear entorns d’aprenentatge immersius i interactius cada vegada van adquirint un paper més rellevant a les nostres aules. Tota aquesta tecnologia educativa ens permet millorar la participació dels estudiants, facilitar l’aprenentatge personalitzat, promoure la col·laboració entre els alumnes, i proporcionar aplicacions de conceptes al món real. L’avaluació també és un aspecte essencial. Proporcionar retroalimentació oportuna i constructiva, utilitzant rúbriques, autoavaluació i avaluació entre iguals, contribueix a que els estudiants comprenguin millor els seus punts forts o prenguin consciència d’allò que encara han de polir. Efectivament, a la UVic-UCC aquests últims anys hem experimentat el desplaçament de l’avaluació purament sumativa a l’avaluació formativa, on l’avaluació s’utilitza com a eina per orientar i millorar l’aprenentatge. L’enfoc multidimensional de la innovació docent a la UVic-UCC inclou, evidentment, el professorat. D’una banda, ens esmercem en donar suport al professorat per desenvolupar les seves habilitats docents i estar al dia de les últimes pràctiques i tecnologies pedagògiques. Així, els programes de formació i la creació comunitats de pràctica serveixen per capacitar els nostres professors per tal que incloguin la innovació en la seva docència. D’altra banda, l’anàlisi de les dades d’innovació docent contribueix a obtenir informació sobre el rendiment, la participació i els patrons d’aprenentatge dels estudiants, de manera que l’anàlisi d’aquestes dades ens ajuda a la presa de decisions educatives, així com a identificar futures àrees de millora. Experiències com la I Jornada sobre docència universitària de la UVic-UCC, les presentacions de la qual es recullen en aquesta publicació, contribueixen a forjar un entorn propici per a l’experimentació, la presa de riscos i la millora contínua en la docència. En definitiva, amb aquestes pàgines volem reconèixer, i donar a conèixer, pràctiques docents innovadores, a l’hora que fomentem oportunitats de col·laboració i intercanvi d’idees entre els professors per instaurar una vertadera cultura de la innovació a la UVic-UCC.ca
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent63 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. CIFEes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherDocència -- Jornadeses
dc.subject.otherUniversitatses
dc.subject.otherInnovacions tecnològiqueses
dc.subject.otherAprenentatgees
dc.subject.otherEstudiantses
dc.titleLa transformació de la docència i el seu impacte en la millora de l'aprenentatge de l'estudiantates
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint