Antígona. Un projecte amb metodologies teatrals per a treballar la competència oral a batxillerat
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-28Resumen
L’educació, segons les noves tendències pedagògiques i els nous currículums del
Departament d’Educació, camina cap a un futur on els continguts competencials
ofereixin, més que mai, uns aprenentatges significatius per a l’alumne. I per aconseguir
aquesta significació, cal que l'experiència de l’alumne sigui vivencial i vertadera. Aquesta
nova visió de l’educació demana, també, noves metodologies a l’aula i el teatre, tot i
tenir milers d’anys de vida, es pot considerar una innovació com a eina dins de
l’educació. En aquest article es desenvoluparan els components bàsics del treball de
dramatització des d’una perspectiva curricular, observant els referents, analitzant els
continguts i definint-ne els objectius. La dramatització pot oferir un ampli ventall
metodològic per a treballar a l’aula, però l’interès d’aquest article s’enfocarà en el treball
de la competència oral i de la manera com, aquest tipus de recursos teatrals, poden
aportar possibilitats de millora per a l’alumnat. Tots aquests aspectes s'analitzaran a
través del projecte Antígona, un procés de treball del segon curs de batxillerat escènic
de l’Escola d’Art de Vic.
Education, according to the new pedagogical trends and the new curricula of the
Department of Education, is moving towards a future where competency contents offer,
more than ever, a meaningful learning for the student. And to achieve this significance,
the student's experience must be skill-based and in a real context. This new vision of
education also calls for new methodologies in the classroom. And theatre, despite being
thousands of years old, can be considered an innovative tool within education. In this
article, the basic components of dramatization work will be developed from a curricular
perspective, observing the references, analyzing the contents, and defining the
objectives. Dramatization can offer a wide methodological range to work in the
classroom, but in this article, the interest is focused on the work of oral proficiency and
how this type of methodology can provide possibilities for improvement to the
students. All these aspects will be analyzed through the Antigone project, a work
process by second year students of A level in Stage Arts, Music and Dance in EA de Vic
(High School of Art in Vic).
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Directora: Maica Bernal
Lengua
Catalán
Palabras clave
Teatre en l'ensenyament
Páginas
73 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca