Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorGallego Rangel, Eric
dc.date.accessioned2023-12-21T09:24:57Z
dc.date.available2023-12-21T09:24:57Z
dc.date.created2023-05-30
dc.date.issued2023-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7598
dc.description.abstractL'objectiu d'aquesta investigació és comparar l'impacte d'una situació d'aprenentatge gamificada en l'assignatura d'educació física en relació amb la capacitat de generar aprenentatge significatiu en alumnes de batxillerat. La mostra engloba a 74 alumnes de primer de batxillerat d'un centre escolar concertat de Terrassa. El grup A de classe, és el grup experimental, ha fet les sessions amb un plantejament gamificat (n = 31 alumnes, 9 nois i 22 noies) i el grup B és el grup de comparació (n = 43, 20 nois i 23 noies). L'estudi té un disseny quasiexperimental amb una metodologia d'investigació mixta. Així doncs, el pre test i post test del grup experimental i control realitzat en sis sessions per cada grup, en la qual es va dur a terme l'anàlisi de qualificacions a partir d'un formulari Google Forms © i entrevistes semiestructurat (focus grup), per comparar els testimonis dels participants una vegada finalitzada la situació d'aprenentatge d'entrenament de la força. Tant l'enfocament gamificat com el tradicional ha proporcionat millores significatives en les qualificacions finals. Tanmateix, els alumnes del grup gamificat han confirmat que han interioritzat de forma més significativa conceptes i continguts de l'entrenament de la força en comparació al grup no gamificat. Assegurant que, el contingut de la força els ajudarà en el seu futur. En conclusió, plasmar un projecte gamificat en l’alumnat de primer de batxillerat, és eficient per construir i atribuir més sentit a l'aprenentatge. Paraules clau : gamificació, metodologies actives d’aprenentatge, aprenentatge significatiu, primer batxillerat.es
dc.description.abstractThe aim of this research is to compare the impact of a gamified learning situation in the subject of physical education in relation to the ability to generate meaningful learning in high school students. The sample involved 74 students in the first year of high school in a state-subsidised school in Terrassa. Group A of the class, the experimental group, carried out the sessions with a gamified approach (n = 31 students, 9 boys and 22 girls) and group B is the comparison group (n = 43, 20 boys and 23 girls). The study was a quasi-experimental study with mixed methods research. The pre-test and post-test of the experimental and control groups were carried out in two sessions for each group, in which the analysis of qualifications was carried out using a Google Forms © form and semi-structured interviews (focus group), to compare the testimonies of the participants once the strength training learning situation was over. Both the gamified and traditional approaches provided significant improvements in the final grades. In addition, learners in the gamified group confirmed that they have internalised more significantly the concepts and content of strength training compared to the non-gamified group. Ensuring that, the strength content will help them in their future. In conclusion, the implementation of a gamified project in the first year of the baccalaureate is efficient for building and attributing more feeling to learning. Keywords: gamification, active learning methodologies, meaningful learning, higher education.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent180 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherGamificacióes
dc.subject.otherBatxillerates
dc.subject.otherAprenentatgees
dc.titleIntroducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerates
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutora: Clara Teixidor Batlle
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint