Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorGrèbol Roca, Oriol
dc.date.accessioned2023-12-22T11:50:25Z
dc.date.available2023-12-22T11:50:25Z
dc.date.created2023-06-01
dc.date.issued2023-06-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7599
dc.descriptionCurs 2022-2023es
dc.description.abstractL'adolescència és el període més intersticial en el desenvolupament d'una persona on les activitats del marc educatiu no formal, com ara les extraescolars, propicien la formació d'identitats personals i col·lectives. Ajuden a crear una satisfacció individual única i un sentiment de pertinença a un grup social, mentre es van definint els rols i la descripció d’un mateix individu. La incidència de les activitats d’oci en el desenvolupament i consolidació de la identitat és un procés insuficientment estudiat en el context de les activitats extraescolars, sovint desmarcades de l’educació formal, tot i ser un àmbit d’intervenció per treballar durant l’adolescència i que compta amb poques evidències. Amb l‘objectiu de relacionar la identitat amb l’oci, s’empra un Pressupost de Temps per conèixer els usos del temps d’un adolescent i un TST ( Twenty-Statement Test) per veure com s’autodescriuen. Per tal de promoure una intervenció amb orientacions temporals concretes, s’opta per correlacionar variables per posar en relació els comportaments amb les autodescripcions. S’observen relacions directes entre les aficions i l’estudi acadèmic. En canvi, hi ha relacions inverses entre les autodescripcions per preferències i les autoavaluacions, i entre les definicions per autoestima i les aficions. Els resultats que s’obtenen poden servir per revalorar el paper que juguen les extraescolars i la rellevància del tipus d’oci que s’estableix amb l’activitat. Finalment, l’estudi pot ser un punt de partida per aprofundir en la mirada de l’oci com a temps lliure que crea i reforça identitats, un fet cabdal en el posicionament d’un adolescent. Paraules clau : adolescència, extraescolars, oci seriós, temps lliure, identitats.es
dc.description.abstractAdolescence is the most interstitial period in the development of a person where activities of the non-formal educational framework, such as extracurricular activities, lead to the formation of personal and collective identities. It helps to create a unique individual satisfaction and a sense of belonging to a social group, while defining roles and describing one's self. The incidence of leisure activities in the development and consolidation of identity is an insufficiently studied process in the context of out-of-shool activities, often distanced from formal education, despite being an area of intervention during adolescence. With the goal of relating identity to leisure, a Time Budget is used to know the time uses of a teenager and a TST ( Twenty-Statement Test) to see how they self-described. In order to promote an intervention with specific time orientations, a variable correlation is chosen to relate the behaviors with self-descriptions. Direct relationships between hobbyists and academic study are observed. In contrast, there are inverse relations between preference self-descriptions and self-assessments, and between self-esteem definitions and hobbies. The results obtained can serve to enhance the role played by extracurricular activities and the relevance of the type of leisure established with the activity. Finally, this paper can be a starting point for deepening the view of leisure as leisure time that creates and strengthens identities, a central fact in the positioning of a teenager. Keywords : adolescence, extracurricular activities, serious leisure, free time, identities.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent61 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherIdentitat (Concepte filosòfic)es
dc.subject.otherAdolescentses
dc.subject.otherLleurees
dc.titleL’oci més enllà d'educar: Les activitats extraescolars en el desenvolupament identitari durant l’adolescènciaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Albert Fontelles i Ramonet
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint