Mostra el registre parcial de l'element
La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Benach Obradors, Martí | |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T12:33:20Z | |
dc.date.available | 2024-01-09T12:33:20Z | |
dc.date.created | 2023-06-01 | |
dc.date.issued | 2023-06-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7600 | |
dc.description | Curs 2022-2023 | es |
dc.description.abstract | El present treball de fi de màster presenta una proposta reflexiva i una revisió pedagògica sobre la inclusivitat i l’acollida dins de les aules de música a la secundària. Per fer-ho, la proposta reflexiva es recolza en els tres pilars que formen el marc teòric d’aquesta investigació: l’educació transversal i competencial que proposa el currículum d’educació (el Decret 175/2022), la mirada analítica interseccional aplicada a les aules de secundària i la naturalesa universal de la música. A través d’una investigació qualitativa a partir de la síntesi textos, estudis, idees i dades s’ha dut a terme una proposta reflexiva de revisió pedagògica, una guia de llenguatge inclusiu dins l’aula de música i quatre instruments de validació de la inclusió i l’acollida (IVIA) que poden permetre al professorat de música comprendre, incloure i acollir millor a l’alumnat. | es |
dc.description.abstract | This master's thesis presents a reflective proposal and pedagogical review on inclusivity and welcoming within music classrooms in secondary education. To achieve this, the reflective proposal is supported by three pillars that form the theoretical framework of this research: the cross-curricular and competency-based education proposed by the catalan education curriculum, the intersectional analytical perspective applied to secondary school classrooms, and the universal nature of music. Through a qualitative investigation involving the synthesis of texts, studies, ideas, and data, this thesis has developed a reflective pedagogical review proposal, an inclusive language guide within the music classroom, and four instruments of validation for inclusion and welcoming. These tools aim to enable music teachers to better understand, include, and welcome students. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 71 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Música -- Educació secundària obligatòria | es |
dc.title | La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Mercé Bosch Sanfélix | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |