Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2023-05-01Resumen
Resum
La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes
nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a
l’aula d’acollida de secundària d’aquest centre, conèixer l’alumnat, presentar la
proposta i, un cop s’ha trencat el gel, intentar de fer experts en una cançó de percussió
als i les participants de la investigació. Arribats a aquest punt, es pretén ajudar-los/les a
convertir-se en líders, professor/es i directors/es del seu pertinent grup classe d’aula
ordinària, i així poder ensenyar als nous i noves companys/es la seva cançó de
percussió.
Amb aquest pretext, no es busquen la millora ni el desenvolupament de les destreses
musicals, sinó fer ús de la música, i en especial, la percussió de carrer, com a eina
vehicular per a la socialització i la inclusió.
Mots clau: inclusió; art comunitari; percussió de carrer; acció social; aula d’acollida
Abstract
This research aims to know and improve the social situation of newcomer students, who
attend a Catalan public educational institution. Following this goal, a welcome class of
this institution will be visited, in order to meet the students, and submit a pedagogical
proposal, that can serve to this purpose. Once in the context, the goal is trying to turn
the participants into experts on a particular percussion piece, so that they can become
leaders, teachers and conductors in their regular group/class, and they are able to teach
their percussion piece to their new peers.
In this context, it is important to emphasize, that it is not seeked to improve or develop
pupils ‘musical skills to a professional level, but to use of music, and in particular
“street percussion music”, as a tool for improving socialisation and inclusion.
Key words: inclusion; community music; street drums; social action; welcome class
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Mercè Bosch Sanfélix
Lengua
Catalán
Palabras clave
Aules d'acollida -- Catalunya
Educació inclusiva
Música -- Educació secundària obligatòria
Páginas
74 p.
Nota
Curs 2022-2023
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca